۰ نفر

بدهی بیمه سلامت هر ماه ۱۳۰۰میلیارد تومان اضافه می‌شود

۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 207178
بدهی بیمه سلامت هر ماه ۱۳۰۰میلیارد تومان اضافه می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بدهی سازمان بیمه سلامت اضافه می‌شود.

محمدجواد کبیر گفت: پس از اجرای برنامه تحول سلامت و بیمه نمودن افراد فاقد پوشش، همپوشانی هایی با بیمه های دیگر وجود داشت که در حال برطرف شدن است. به سمتی می رویم که هر ایرانی یک دفترچه بیمه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی درباره بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی افزود: هنوز مطالبات سال 95 مراکز را به طور کامل پرداخت نکرده‌ایم. تا پایان سال 95، مجموع بدهی‌های سازمان 4400میلیارد تومان است که در سال 96 هم ماهانه 1200 تا 1300 میلیارد تومان به آن افزوده شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه قرار دارند گفت: قبل از طرح تحول حدود 10 میلیون افراد فاقد پوشش بیمه داشتیم که به شمار آن افزوده شد.

وی افزود: پس از اجرای برنامه تحول سلامت و بیمه نمودن افراد فاقد پوشش، همپوشانی‌هایی با بیمه‌های دیگر وجود داشت که در حال برطرف شدن است. به سمتی می‌رویم که هر ایرانی یک دفترچه بیمه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه پس از 10 سال انتزاع از وزارت بهداشت دوباره به این وزارتخانه برگشتیم عنوان کرد: امید است از این پس در مدیریت منابع و مصارف اهتمام بیشتری بوجود بیاید.

کبیر ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت در صدد آن است که با سیاست هایی که برای نظام سلامت اتخاذ می کند نقش بیمه‌ها را به عنوان خریدار خدمات مورد توجه قرار دهد. اگر جایگاه بیمه ها حفظ شود و سازمان ما حوزه تولیتی در بحث بیمه‌ها باشد، امید است در آینده نزدیک شاهد تسهیل در خرید راهبردی خدمات باشیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام رییس جمهور طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم با قدرت ادامه می یابد، درباره برقراری آزمون وسع گفت: وزارت رفاه برقراری آزمون وسع را برای بیمه شدگان همگانی و روستایی دنبال می کند؛ در این میان قطعا بیمه اقشار آسیب پذیر به صورت رایگان ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افق های جدیدی پیش روی ماست و پیشنهاد ما این است که برای ایجاد منابع مالی پایدار در قانون بودجه به سمت منابع حاصل از مالیات‌ها حرکت کنیم.