۰ نفر

عضو هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد؛

احیای صنعت بیمه در دوران پسابرجام

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 184005
احیای صنعت بیمه در دوران پسابرجام

عضو هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد دولت تدبیر و امید توانست، بسیاری از مشکلات صنعت بیمه را در دوران تحریم مدیریت کند و با به نتیجه رساندن برجام فصل تازه ای را در صنعت بیمه کشور کلید بزند.

منصور علی رحیمی باغ ابریشمی درباره محدودیت های صنعت بیمه در زمان تحریم گفت: مهمترین تاثیری که این تحریم ها بر صنعت بیمه کشور گذاشت در بخش بیمه اتکایی بود؛ کشورهای اروپایی که در این زمینه با صنعت بیمه کشور همکاری می کردند بعد از اعمال تحریم ها ارتباط خود را قطع کرده و دیگر حاضر به همکاری نشدند و از طرف دیگر با بسته شدن سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) نقل و انتقال وجوه اتکایی بین شرکت های ایرانی و خارجی عملا امکان پذیر نبود در نتیجه امور اتکایی صنعت بیمه کشور به بن بست رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شادا، وی درباره چگونگی مواجهه صنعت بیمه کشور با مشکلات و محدودیت های تحریم اظهار داشت: در قدم اول بیمه مرکزی همکاری خود را با برخی از شرکت ها و بروکرهای خارجی که به ادامه همکاری با صنعت بیمه کشور علاقمند بودند را حفظ کرد؛ قدم بعدی بیمه مرکزی، ایجاد یک حساب اتکایی ویژه تحریم بود که جایگزین شرکت های اتکایی خارجی شد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: بیمه مرکزی با ایجاد ظرفیت مشترک توسط شرکت های مختلف توانست یک بخش اتکایی را در کشور نگه دارد. از اقدامات دیگر می توان به تشکیل کلوپ P&I اشاره کرد؛ این کلوپ به پوشش های حمل و نقل دریایی ما کمک کرده است.

رحیمی باغ ابریشمی درباره منافع صنعت بیمه از فضای پسابرجام خاطرنشان کرد: پس از توافق هسته ای، ایران به رشد اقتصادی دست یافت و به جرات می توان گفت که این رشد اقتصادی مدیون مجموعه تلاش های تیم دیپلماسی دولت است.

وی با بیان اینکه برجام باعث شد تمامی محدودیت هایی که پیش تر به آن اشاره شد، برداشته شود، تصریح کرد: برجام موجب شد که شرکت ها و بروکرهای خارجی برای همکاری با صنعت بیمه وارد کشور شوند. به عنوان نمونه می توان به تاسیس دفتر توسط شش شرکت؛ ناسکو، uib ، کی اینترنشنال، رابرت فلینینگ، اسکور، سوموپو و ایشن ری اشاره کرد.