۰ نفر

موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص‌ثالث متوقف می‌شوند

۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 180369
موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص‌ثالث متوقف می‌شوند

معاون پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: در صورتی‌که موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث به هر دلیلی توقیف شوند، ترخیص نمی‌شوند.

سرهنگ عین الله جهانی درباره جلسه تعاملی که بین پلیس راهور ناجا و مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی ایران برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد در صورتی که موتورسیکلتی فاقد بیمه نامه شخص ثالث متوقف شود، ترخیص نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، معاون پلیس راهور ناجا ادامه داد: در صورتی که موتورسیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث تصادف کند، اعمال قانون می شود و تا تعیین تکلیف بیمه شخص ثالث آن ترخیص نخواهد شد.

براساس طرح تشویقی صندوق تامین خسارت های بدنی، ۱۰۰ درصد جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی موتورسیکلت ها از ابتدای اسفندماه تا پایان سال جاری بخشیده شده است.

معاون پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها فرصتی مناسب برای حمایت های بیمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.

جهانی افزود: حدود ١٠ میلیون موتورسیکلت در کل کشور در حال تردد هستند که ریسک استفاده از این وسیله به دلیل کم حجم بودن و ارزان بودن و امکان مانور بالا تقریبا ٢٠ برابر استفاده از خودروها است.

به گفته معاون پلیس راهور ناجا، بیشترین علت توقیف این موتورسیکلت ها نداشتن کلاه ایمنی و نداشتن بیمه شخص ثالث است.

جهانی با اشاره به اینکه در ٢٥ درصد حوادث رانندگی، موتورسیکلت ها مقصرند، ادامه داد: بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها مانند خودروها اجباری است و در صورتی که موتورسیکلت مسبب حادثه دارای بیمه نامه باشند، جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بیمه گر است.