۰ نفر

"اقتصاد آنلاین" گزارش می‌دهد؛

تب بیمه آتش‌سوزی خوابید!/ اتحادیه‌های اصناف اقدام کنند

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۵
کد خبر: 176819
تب بیمه  آتش‌سوزی خوابید!/ اتحادیه‌های اصناف اقدام کنند

بیمه آتش‌سوزی از جمله بیمه‌های اختیاری است که با وجود ارزان بودن، هنوز جایگاه خود را باز نکرده است و با ارائه بسته‌‌های تشویقی می‌توان این بیمه را گسترش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعد از گذشت بیش از یک ماه از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو ترس از وقوع حوادث مشابه در فضای افکار عمومی باعث شد مراجعه افراد به شرکت های بیمه ای بیشتر شود. به طوری که بررسی های میدانی در اولین هفته بعد از وقع حادثه باعث شد تا بسیاری از شرکت ها از افزایش فروش این بیمه نامه خبر دهند.

امروز اما با گذشت چند هفته از وقوع حادثه پلاسکو و در حالی که پوشش زنده تلویزیونی آواربرداری ساختمان پلاسکو به پایان رسیده است به نظر می رسد تعداد مراجعان به شرکت های بیمه هم کاهش یافته است! به سراغ تعدادی از کارشناسان و مدیران بیمه آتش سوزی شرکت های بیمه رفتیم تا در خصوص اینکه چگونه می توان پوشش بیمه آتش سوزی را گسترش داد، راهکار بگیریم.

اتحادیه های اصناف برای بیمه آتش سوزی اقدام کنند

مدیر بیمه آتش سوزی شرکت بیمه تعاون در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه برای طرح های کلان بیمه ای می بایست شرکت های بیمه ای بزرگ و کوچک به کمک یکدیگر بیایند و در اجرا همکاری داشته باشند گفت: می توان با تعریف طرح های کلان بیمه ای در کشور به مدیریت شرکت های بیمه ای بزرگ در همه جامعه بیمه آتش سوزی را گسترش داد.

رجبعلی سلیمانی نژاد افزود: برای واحدهای تجاری که در محل های پرریسک و در معرض خطر قرار دارند، می توان به کمک اتحادیه های صنفی برنامه ریزی کرد تا با شرکت های مختلف بیمه ای قرار داد بیمه آتش سوزی منعقد کنند.

تعریف سبد بیمه مکمل بیمه آتش سوزی

مدیر بیمه آتش سوزی شرکت بیمه معلم هم در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه از زمان حادثه پلاسکو فروش بیمه آتش سوزی حدود 30 درصد افزایش یافته است، گفت: اما هنوز بیمه کالای لوکس است و در سبد خانواده قرار نگرفته است چنانچه بعد از گذشت چند هفته از حادثه پلاسکو از حجم مراجعه کنندگان به بیمه کاسته شده است.

وی گفت: به نظر می رسد باید برای افزایش پوشش بیمه دو اقدام شود. اول اصلاح فرهنگ و آگاه سازی جامعه نسبت به ارزش بیمه آتش سوزی، موضوع دوم ارائه پوشش های متنوعی از بیمه که در کنار بیمه آتش سوزی تمایل به خرید بیمه نامه را افزایش دهد.

محمدرضا محمودی حسینی این طور ادامه داد: پیش از این یکبار سبد متنوعی از پوشش بیمه آتش سوزی و سایر بیمه ها را ارائه کردیم و نتایج مثبتی از این طرح داشتیم. به نظر می رسد با فراگیر شدن این طرح شرکت ها می توانند سهم قابل توجهی از فروش مدل فروش متنوع بیمه نامه آتش سوزی کسب کنند.

خرید بیمه نامه آتش سوزی با پول یارانه

رمضان نعمتی معاون فنی شرکت بیمه تعاون نیز در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص راه های گسترش پوشش بیمه نامه آتش سوزی، اظهار داشت: هر چند با اجباری کردن پوشش بیمه آتش سوزی می توان درصد قابل توجهی از گسترش پوشش بیمه آتش سوزی ایجاد کرد. اما بهتر است این مسیر با برنامه های مقدماتی آغاز شود و جنبه ترغیبی داشته باشد.

وی ادامه داد: سهم یارانه نقدی یک نفر در یک ماه سال به طور میانگین می تواند هزینه بیمه آتش سوزی یک منزل معمولی را تامین کند. بنابراین می توان با اجرای طرح های آزمایشی به ازای هر سرپرست خانوار در کشور در طول سال مبلغ یک ماه یارانه نقدی افراد را صرف خرید بیمه نامه آتش سوزی کرد. چنین طرحی بعد از فراگیر شدن کمک می کند افراد جامعه که با خدمات بیمه آتش سوزی آشنا شده اند به صورت اختیاری به خرید بیمه آتش سوزی ترغیب شوند.