۰ نفر

سالنامه آماری صنعت بیمه منتشر شد

۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹
کد خبر: 170802
سالنامه آماری صنعت بیمه منتشر شد

سالنامه آماری صنعت بیمه ویژه سال ۱۳۹۴ در ۴۸۴ صفحه مشتمل بر شش فصل و هشت پیوست و همچنین ۳۵۰ جدول و یکصد نمودار و پوسترنماگرهای آماری صنعت بیمه منتشر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اهم آمار عملکرد صنعت بیمه مندرج در این سالنامه اعلام شد. بر اساس این گزارش با گسترش شعب شرکت‌های بیمه به ۱۰۴۳ شعبه در سراسر کشور، افزایش تعداد نمایندگان بیمه فعال به حدود ۳۷/۸ هزار نمایندگی عمومی و تخصصی، رشد تعداد کارگزاران بیمه فعال به ۶۲۸ کارگزاری و افزایش تعداد ارزیابان خسارت بیمه‌ای به ۱۴۶ ارزیاب فعال، توسعه بازار بیمه کشور به میزان قابل توجهی محقق شده است. در این سالنامه آماری آمده است حق‌بیمه‌های تولیدی از ۲۰۸/۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ به ۲۲۸/۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ از  رشد ۹/۵ درصدی برخوردار بوده است.

آمار منتشره نشان می دهد شاخص حق‌بیمه سرانه (نسبت حق‌بیمه تولیدی به جمعیت) از ۲/۷ میلیون ریال در سال ۱۳۹۳ به ۲/۹ میلیون ریال در سال ۱۳۹۴ ، افزایش داشته است.

در این گزارش شاخص ضریب نفوذ بیمه (نسبت حق‌بیمه تولیدی به GDP بر حسب قیمت جاری) از ۱/۹۳ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۲/۰۸ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

بر اساس اطلاعات سالنامه صنعت بیمه، بیمه‌های زندگی با ۲۱/۹ درصد رشد در حق‌بیمه تولیدی سهم ۱۲/۱ درصدی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه تعداد نمایندگان تخصصی فروش بیمه‌های زندگی با ۵۹/۷ درصد رشد نسبت به سال قبل به تعداد ۷۲۷۶ نمایندۀ بیمه عمر رسیده است و این موضوع سهم ۵۹/۹  و ۵۵/۲ درصدی بخش غیردولتی به ترتیب از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در صنعت بیمه را نشان می دهد.

بر اساس گزارش یادشده، رشد ۱۴ درصدی کارکنان دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر در شرکت‌های بیمه و رسیدن تعداد کل پرسنل شرکتهای بیمه به ۱۸/۶ هزار نفر از دیگر دستاوردهای صنعت بیمه در سال ۱۳۹۴ به شمار می رود. شایان ذکر است این سالنامه آماری در پرتال سازمانی بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه در دسترس عموم است.