۰ نفر

رئیس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو:

بهره‌گیری از اوراق بهادار ریسک‌های بیمه‌ای برای ایران ضروری است

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 162435
بهره‌گیری از اوراق بهادار ریسک‌های بیمه‌ای برای ایران ضروری است

پروفسور لوبژه(Henri Loubergé) استاد و رئیس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو که به عنوان سخنران کلیدی در بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه حضور داشت، برنامه‌ریزی های جدی برای عملیاتی سازی اوراق بهادار ریسک‌های بیمه‌ای برای ایران را ضروری دانست.

پروفسور لوبژه که متخصص بحث اوراق بهادار سازی ریسک‌های بیمه‌ای است معتقد است اوراق قرضه حوادث فاجعه آمیز نمونه مطلوبی است که می تواند ارتباط بین نظریه‌های اقتصادی و بخش عملیات اقتصاد را نشان دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رئیس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو پیرامون بحث اوراق بهادار سازی بیمه‌ای اعلام کرد: اوراق بهادار‌سازی فضا را برای ورود جدی تر به بازارهای مالی فراهم می کند و همین امر بهترین گزینه برای کمک به صنعت بیمه کشورهاست. 

وی افزود: حوادث بزرگ طبیعی نظیر زلزله و طوفان‌هایی که از سال 2005 در دنیا اتفاق افتاد، فرصت مناسبی را برای به کارگیری اوراق قرضه حوادث طبیعی در سطح بین المللی به وجود آورد و در سال 2016 شاهد این هستیم که بازدهی بالایی در استفاده از این اوراق مشاهده می شود. 

وی خاطر نشان کرد: تنوع سازی ریسک نیز تجربه مثبتی بود که البته تجارب هم گرایانه‌ای را در بازارهای مالی به همراه نداشت. با توجه به وقوع این گونه حوادث غیر مترقبه و بزرگ در ایران، به نظر می رسد که باید این کشور برنامه‌ریزی های جدی را برای عملیاتی سازی اوراق بهادار ریسک‌های بیمه‌ای دنبال کند.

وی همچنین گفت: اوراق قرضه حوادث فاجعه بار بسیار موفق بوده‌اند اما قابل جایگزینی با بیمه‌های اتکایی نیستند چرا که با فقدان آشنایی با سرمایه گذاران، هزینه تراکنش‌ها، هزینه وثیقه‌ها و بیمه‌های دولتی و کمک‌های پس از حادثه این دو مقوله را از هم تفکیک می کند.