۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت بازار بیلت فولاد/ صادرکنندگان ایرانی قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دادند

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 309731
آخرین وضعیت بازار بیلت فولاد/ صادرکنندگان ایرانی قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دادند

قیمت بیلت در بازارهای عمده دنیا در هفته منتهی به جمعه 27 مهر همچنان شاهد کاهش بوده است و در این میان استثناهای اندکی در این زمینه وجود داشته. بیلت صادراتی ایران در زمره محصولاتی بوده است که با بیشترین کاهش قیمت مواجه شده است.

اقتصاد آنلاین - صدرا خلف؛ قیمت  بیلت در بازارهای مختلف جهانی همچنان تحت تاثیر تقاضای ضعیف و فعالیت‌های اندک خرید قرار دارد و در این میان تنها بازار چین بوده که به دلیل کاهش موجودی‌ها، با تقویت نسبی قیمت‌ها مواجه بوده است.

 

آسیا

قیمت‌های وارداتی برای بیلت فولادی در محدوده جنوب شرقی آسیا در هفته گذشته به دلیل کمبود تقاضای خرید از جانب ری‌رولرهای فولادی، شاهد ثبات قیمت در محدوده 510 تا 515 دلار بوده است. در این بین محموله‌های صادراتی روسیه، تولیدکنندگان خاورمیانه، منطقه CIS و ترکیه در بازه‌های نزدیک این قیمت عموما برای بازارهای تایلند، اندونزی و فیلیپین به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند. 

در چین قیمت برای بیلت ناحیه تانگشان که به عنوان قطب فولادسازی این کشور مطرح است، با رشد 50 یوانی نسبت به هفته گذشته به 3940 یوان (معادل با 568 دلار) در هر تن رسید. موجودی بیلت تانگشان در روز جمعه با کاهش 40 هزار تنی نسبت به هفته ماقبل خود به 280 هزار تن رسیده است و این امر یکی از دلایل تقویت قیمت در بازار چین در هفته گذشته بوده است. 

 

CIS، ترکیه

فعالیت‌های تجاری مرتبط با بیلت فولادی در بازار صادراتی CIS در هفته گذشته عمدتا با کندی مواجه بوده است و دلیل آن اختلاف محسوس بین قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان و خریداران بوده است. برخی از فعالان بازار بر این عقیده هستند که بهبود روابط دیپلماتیک ما بین ترکیه و ایالات متحده به دنبال آزادی کشیش آمریکایی در ترکیه، می‌تواند که در ادامه بر بازار بیلت منطقه CIS نیز تاثیر مثبت بگذارد. 

در کشور ترکیه قیمت بیلت به دلیل شرایط ضعیف تقاضای داخلی و همچنین تقویت ارزش لیر در مقابل دلار در پی تنش‌زدایی این کشور با ایالات متحده، با کاهش مواجه بوده است. 

 

خاورمیانه، شمال آفریقا

صادرکنندگان ایرانی در هفته گذشته مجبور به کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود به منظور جذب مشتری بودند. علاوه بر شرایط نه چندان بازار جهانی بیلت به دلیل تقاضای ضعیف، تحریم‌های اعمال شده ایالات متحده علیه ایران به دنبال خروج یکجانبه این کشور از برجام نیز که دور اول آن از ماه مرداد اجرایی شد، از دیگر عوامل تضعیف شدن بازار محصولات بیلت صادراتی ایران بوده است. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته با کاهش 15 تا 20 دلاری نسبت به هفته ماقبل خود به 440 تا 450 دلار در هر تن رسید. 

در امارات متحده عربی نیز که معمولا بیلت‌های ایرانی در آن معامله می‌شود، شاهد هیچ معامله عمده‌ای نبودیم زیرا میلگردسازان داخلی امارات عمدتا از موجودی کافی مواد اولیه برخوردار بودند. 

در مصر نیز به دلیل تقاضای ضعیف و نبود فعالیت‌های مرتبط با خرید، قیمت بیلت وارداتی با کاهش مواجه بوده است. 

photo_۲۰۱۸-۱۰-۲۳_۱۶-۱۳-۲۷