۰ نفر

امروز در بورس‌کالا رقم خورد؛

وکیوم باتوم «شبندر» در راس معاملات تالار نقره‌ای/ قیمت مس کاتد 2 «فملی» ثابت ماند

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۳
کد خبر: 306671
وکیوم باتوم «شبندر» در راس معاملات تالار نقره‌ای/ قیمت مس کاتد 2 «فملی» ثابت ماند

«وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس امروز بیشترین ارزش معاملات بورس کالا را در حدود 73.5 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. قیمت این محصول کیلویی سه هزار و 679 تومان بود که 175درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود 25 درصد افزایش قیمت داشت.

اقتصادآنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهار‌شنبه (18 مهرماه)، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود 272 میلیارد تومان داشتند که طی 277 قرارداد انجام شد. از این میزان حدود 237 میلیارد آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار محصولات پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 100 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس در حدود 73.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم 20 هزار تن توسط کارگزاری «خبرگان سهام» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو سه هزار و 679 تومان بود که 175درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (26 شهریور) 25 درصد افزایش قیمت داشت. 

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، میزبان دادوستد ۲۰ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور ۲۳ هزار و ۲۹۱ تن مواد شیمیایی ، ۶۹۰ تن روغن پایه، ۵۰۶ تن اسلاک واکس سنگین و۷۵۴ تن مواد پلیمری معامله شد. 

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس در حدود 73.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم 20 هزار تن توسط کارگزاری «خبرگان سهام» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو سه هزار و 679 تومان بود که 175درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (26 شهریور) 25 درصد افزایش قیمت داشت.

«استایرن منومر» پتروشیمی پارس نیز در این روز حدود 36 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم 5016 تن توسط کارگزاری «سینا» به طور سلف فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو هفت هزار و 241 تومان بود که 22 درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد. 

کمترین ارزش معاملات این تالار هم به «اوره گرانول» شرکت پتروشیمی رازی به میزان حدود 198 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی یک هزار و 102 تومان در حجم 180 تن توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» به طور نقدی فروخته شد. 

بر اساس این گزارش بازار فرعی بورس کالای ایران میزبان دادوستد  ۲۰۰ تن نخ پلی استر بود.

 

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۸۰۰ تن مس کاتد و سه کیلوگرم شمش طلا بود. 

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «مس کاتد 2» شرکت ملی صنایع مس ایران در حدود 17 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم 300 تن توسط کارگزاری «ارگ هومن» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 56 هزار و 309 تومان بود که به قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (16 مهر) تغییر قیمتی نداشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار هم به «شمش طلا 998» معدن زرشوران به میزان حدود 516 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت گرمی 516 هزار و 282 تومان و 0.61 درصد کمتر از قیمت پایه در حجم 0.001 تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد.

 

تالار کشاورزی

امروز همچنین، شش هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی هم در تالار محصولات کشاروزی معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» همدان به میزان 1.6 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 1800 تن توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 902 تومان بود که به قیمت پایه معامله شد. 

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» استان مرکزی به میزان حدود 721 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 902 تومان در حجم 800 تن توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.