۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«قنیشا» تعدیل مثبت داد/ «مرقام» خبر از کامیابی در مناقصه داد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 304589
«قنیشا» تعدیل مثبت داد/ «مرقام» خبر از کامیابی در مناقصه داد

سه شنبه در حالی آغاز شد که اکثریت قریب به اتفاق نمادهای بورسی و فرابورسی منفی کامل معامله شدند؛ به‌طوری‌که با ریزش شاخص جلوی متوقف شدن بسیاری از نمادها که در صورت افزایش بیشتر شاخص متوقف می شدند٬ گرفته شد. در مجموع امروز 154 نماد متوقف و 60 نماد دیگر از بورس و فرابورس بازگشایی شدند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در روز جاری برخلاف رویه روزهای گذشته بازار سرمایه کشور، بورس و فرابورس با افتی شدید در شاخص های خود مواجه شدند؛ به‌طوری‌که شاخص بورس تهران با عقبگردی قابل توجه به میزان هفت هزار و 220 واحد کاهش یافت؛ کاهشی که در 44 ماه گذشته بی‌سابقه بود. در این روز «فاراک» خبر از برنامه ای آموزشی داد و «وبانک» از قصد خود برای خرید 50 درصد از ساختمان به مزایده گذاشته شده، پرده برداشت.

«فاراک» متوقف شد: شرکت ماشین سازی اراک (فاراک) درخصوص آموزش جوشکاران به ارائه توضیحات پرداخت و متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که آموزش جوشکاران جهت اخذ صلاحیت لازم برای حضور در پروژه های بین المللی توسط شرکت INDUSTRIUS D.O.O کرواسی به مبلغ 18 هزار یورو از تاریخ اول نوامبر 2018 تا اول دسامبر 2018 صورت خواهد گرفت.

«قنیشا» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی شرکت قند نیشابور (قنیشا) با توجه به تعدیل مثبت نسبت به سود پیش بینی شده شش میلیارد و 233 میلیون تومان به هشت میلیارد و 42 میلیون تومان در سال مالی 96-97، به منظور ارائه توضیحات درخصوص دلایل افزایش سود متوقف شد. طی این توقف شرکت اعلام کرده است که افزایش درآمد یاد شده به این دلایل بوده است:1) مشخص شدن 704 تن سرک تفاله خشک و 600 تن سرک ملاس تولیدی بهره برداری دوره قبل به دلیل کاهش حجم موجودی به واسطه فروش قطعی شده شهریور ماه و انجام عملیات انبارگردانی. لازم به توضیح است که با توجه به فله بودن محصولات فرعی تولیدی و پیش از این نیز، مقدار تولید محصولات فرعی براساس استانداردهای تولید و تجربیات گذشته در حساب‌ها اعمال می شد. 2) تمکین یکی از پیمانکاران بدهکار سنواتی به پرداخت بدهی خود با احتساب جرایم با توجه به پیگیری مستمر حقوقی انجام شده از زمان عدم ایفای تعهدات تاکنون. لازم به یادآوری است با توجه به گذشت بیش از پنج سال از تاریخ سررسید مطالبات مزبور در اجرای سیاست‌های اعتباری شرکت، برای کل مبلغ، ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در حساب‌ها اعمال شده است.

«فلوله» و ارزیابی مجدد قیمت زمین: دیگر نماد متوقف شده در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) بود که به منظور دستور هیات مدیره شرکت مبنی بر ارزشگذاری زمین کارخانه تپه سفید متوقف شد.

«مرقام» برنده مناقصه بانک ملت: شرکت ایران ارقام (مرقام) متوقف شد تا درخصوص جزئیات مناقصه بانک ملت شفاف‌سازی کند. شرکت اعلام کرد که پیرو مناقصه برگزار شده بانک ملت با موضوع ارائه پشتیبانی و نگهداری تجهیزات رایانه ای منصوب در کلیه واحدهای صف و ستاد استان تهران، البرز، مناطق آزاد تجاری-صنعتی ٬ شرکت ایران ارقام در این مزایده برنده شده است.

«وبانک» ۱۰۰ درصد یک ساختمان را می‌خواهد: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) به منظور ارائه توضیحات درخصوص شرکت در مزایده واگذاری 50 درصد ساختمان بخارست متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که هدف از شرکت در این مناقصه که برگزارکننده آن شرکت سرمایه گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر است، به دست آوردن مالیکت ۱۰۰ درصدی ساختمان یاد شده است.

«کوثر» سهام فروخت: نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر (کوثر) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص فروش سهام بورسی و فرابورسی متعلق به شرکت که به منظور سرمایه گذاری خریداری شده بود، متوقف شد.  شرکت اعلام کرده است که اقدام به فروش 114 میلیارد تومان سرمایه گذاری سهام های بورسی و فرابورسی شرکت با سود تقریبی 54 میلیارد تومان کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970710