۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«خموتور» افزایش نرخ داد/ «ونوین» 58 درصد مثبت شد

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 303164
«خموتور» افزایش نرخ داد/ «ونوین» 58 درصد مثبت شد

در چهارمین روز از مهرماه موج ادامه دار صعود در بازار سرمایه کشور بسیاری از نمادها را متوقف کرد و بسیاری را مثبت به تابلوها بازگرداند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ بازار سرمایه کشور امروز نیز همانند روزهای قبل رو به جلو و پر سود بود. طی این روز شاخص بورس تهران بار دیگر موفق به رکورد زنی شد٬ به طوری که توانست با شش هزار و 17 واحد رشد پا به کانال 180 هزار واحد بگذارد و در سطح 180 هزار و 635 واحد به استقبال هفته آتی برود. طی این روز «خموتور» از افزایش نرخ محصولات خود خبر داد و ««وتوس» از دلایل تعدیل منفی خود گفت. اما آنچه که امروز جالب توجه بود نه در توقف‌ها و توضیحاتشان بلکه در بازگشایی نماد «ونوین» بود. این شرکت که برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شده بود٬ امروز در حالی بازگشایی شد که توانست با 58 درصد افزایش قیمت در یک روز رکوردی قابل توجه را برای خود به ثبت برساند.

«خموتور» متوقف شد: نماد معاملاتی خموتور متعلق به موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) متوقف شد تا درمورد افزایش نرخ محصولات شفاف سازی کند. طی این شفاف سازی شرکت اعلام کرد که با عنایت به افزایش نرخ ارز و مواد اولیه و تاثیر آن بر بهای تمام شده، نرخ‌های فروش محصولات این شرکت به طور میانگین به میزان 15 درصد افزایش یافته است.

«وتوس» از تعدیل منفی خبر داد: نماد معاملاتی شرکت توسعه ‌شهری ‌توس ‌گستر (وتوس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت یعنی تعدیل منفی متوقف شد. با توجه به جزئیات ارائه شده در گزارش تفسیری مدیریت این شرکت، علت اصلی کاهش سود خالص شرکت اصلی ناشی از عدم تحقق واگذاری هشت واحد از پروژه مسکونی مسعود و عدم واگذاری مالکیت واحدهای تجاری پروژه ابریشم (که به علت تأخیر در آماده شدن اسناد مالکیت این پروژه به وجود آمده) است. در مقابل٬ با توجه به رشد قابل توجه ارزش سهام شرکت‌های بورسی در شهریور ماه سال جاری بخشی از سود مورد نظر محقق شده و در مجموع سود خالص شرکت از مبلغ سه میلیارد و 57 میلیون تومان به دو میلیارد و 555 میلیون تومان یعنی از 34 ریال به 28 ریال به ازای هر سهم تعدیل می‌ شود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970704