۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

دریافت وام ارزی برای زیرمجموعه «ونیرو»/ سود «قلرست» افزایش یافت

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 302414
دریافت وام ارزی برای زیرمجموعه «ونیرو»/ سود «قلرست» افزایش یافت

یکشنبه هفته جاری با رشد پرقدرت همه شاخص های بازار سرمایه همراه بود. به دنبال این رشد بسیاری از نمادها به دلیل افزایش قیمت در روزهای متوالی متوقف شدند و بسیاری نیز به تابلوی معاملات بورس و فرابورس بازگشتند. در مجموع حاصل این رشد 43 توقف، چهار تعلیق و 32 بازگشایی بود.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در نخستین روز از مهرماه سال جاری شاخص بورس چهار هزار و 533 واحد دیگر رشد کرد تا به سطح 165 هزار و 72 واحد برسد. این رشد که تا حدی ناشی از امیدواری فعالان بازار به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها بود، منجر به توقف نمادهای زیادی شد که تنها چهار توقف ناشی از شفاف سازی بودند. در این روز «قلرست» خبر از افزایش درآمد داد و «غشهداب» در مورد افزایش نرخی که بر محصولات خود داد سخن گفت. همچنین «قاسم» خبر از فروش ملکی به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون تومان داد.

 

بورس:

  • افزایش سود «قلرست»: نماد معاملاتی شرکت قند لرستان‌ (قلرست) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص افزایش سود پیش بینی شده متوقف شد. افزایش سود هر سهم از 63 تومان و یک ریال پیش بینی قبلی به 73 تومان و 9 ریال واقعی به علت کاهش هزینه های اداری و فروش و افزایش درآمدهای سرمایه گذاری و فروش ماشین آلات و کاهش مالیات به دلیل استفاده از تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم بوده است.
  • «ونیرو» و وام ارزی: نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری نیرو (ونیرو) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص گشایش اعتبار اسنادی 290 میلیون یورویی متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که مبلغ 290 میلیون یورو اعتبار اسنادی را برای شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب از بانک صنعت و معدن و با پشتوانه صندوق توسعه ملی اخذ خواهد کرد.

 

فرابورس:

  • «غشهداب» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) متوقف شد تا خبر از افزایش نرخ در دو محصول رب گوجه فرنگی و سس مایونز بدهد. طی این شفاف سازی شرکت اعلام کرد که به موجب مصوبات داخلی شرکت مقرر شده تا نرخ فروش محصول رب گوجه فرنگی (کیلوگرم) در مرداد ماه 7200 تومان و در شهریور ماه 15900 تومان و نرخ فروش محصول سس مایونز (کیلوگرم) در مرداد ماه 6500 و در شهریور ماه 6700 تومان است که نرخ میانگین محصول رب گوجه فرنگی و سس مایونز براساس مصوبات کمیسیون معاملات به این صورت محاسبه شده که براساس این اطلاعیه قیمت رب گوجه فرنگی و سس مایونز از نرخ متوسط ۶۸۵۰ تومان به ۱۱۳۰۰ تومان افزایش یافته است. لازم به ذکر است که سقف نرخ فروش از شهریور ماه در جلسه کمیسیون معاملات به تصویب رسیده است . 
  • «قاسم» موفق در مزایده: نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران (قاسم) امروز دیگر نمادی بود که به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. نماد این شرکت که به دلیل شفاف‌سازی درباره انجام مزایده متوقف شده بود٬ اعلام کرد که ملکی را طی مزایده ای در تاریخ 26 شهریور سال جاری به قیمت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش رسانده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970701