۰ نفر

مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس تصریح کرد؛

ساز و کار اجرایی بورس نفت در انتظار ابلاغ وزارت نفت/ همکاری بانک مرکزی و خزانه‌داری در عملیات تسویه ضروری است

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 302151
ساز و کار اجرایی بورس نفت در انتظار ابلاغ وزارت نفت/ همکاری بانک مرکزی و خزانه‌داری در عملیات تسویه ضروری است

خدابخش: تخصیص رانت برای عده‌ای یا ارائه تخفیف‌ بخصوص به برخی اشخاص در بازار سرمایه قابل رصد و نمایان بوده و از معاملات پشت پرده جلوگیری می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن خدابخش مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار از انتظار برای ابلاغیه عرضه نفت خام از سوی وزارت نفت به سازمان بورس سخن گفت و افزود: سازوکار فعالیت این بازار و حجم عرضه نفت خام در بورس انرژی به نحوه ابلاغیه وزارت نفت بستگی خواهد داشت.

وی با اشاره به مبنای ارزی معاملات نفت خام در بورس انرژی گفت: این موضوع همکاری جدی خزانه کل کشور و بانک مرکزی را در فرایند تسویه و اتاق پایاپای سپرده گذاری مرکزی را می‌طلبد. این در حالی است که اگر تسویه نهایی پس از بازدید کالا مد نظر باشد، می‌تواند فرایند تسویه از مجرای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را فراهم کند.

خدابخش با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه کشور و شفافیت مالی در این بازار عنوان کرد: تخصیص رانت برای عده‌ای و یا ارائه تخفیف‌ به خصوص به برخی اشخاص در بازار سرمایه قابل رصد و نمایان بوده و از معاملات پشت پرده جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: به دلیل عمق پایین معاملات و فعالیت مشتریان خرد در بورس نفت می‌توان انتظار داشت تحریم‌های آمریکا کم‌ترین آسیب‌ها را برای معاملات و فعالان این بازار در بر داشته باشد.