۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

ظرفیت تولید «شکلر» افزایش یافت/ «غدیس» آبمیوه را 17 درصد گران کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 298862
ظرفیت تولید «شکلر» افزایش یافت/ «غدیس» آبمیوه را 17 درصد گران کرد

بیشتر توقف‌های امروز به دلیل نوسان شدید قیمت سهام بود. «شکلر»٬ «غدیس» و «کماسه» مهمترین شفاف‌سازی‌های امروز را منتشر کردند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در نخستین روز هفته بورس تهران 1914 واحد دیگر از مسیر صعودی خود را در جهت افزایش پیمود و توانست به سطح 139 هزار و 628 واحد دست یابد. این رشد نسبتا مناسب که با افزایش 609 واحدی شاخص هموزن همراهی می شد٬ در حالی به وقوع پیوست که امروز در پیام های ناظران بازار تعداد نسبتاً زیادی توقف ناشی از افزایش قیمت را شاهد بودیم و در مجموع می توان گفت که امروز نیز روزی نسبتاً آرام برای شفاف سازی های سایت کدال بود. در این روز سهامداران «شکلر» خبری امیدوارکننده درخصوص افزایش ظرفیت تولید شرکت به 95 هزار تن را شاهد بودند و  «غدیس» از افزایش نرخ آبمیوه به میزان 17 درصد نسبت به سال قبل خبر داد.

 

بورس:

  • «شکلر» خبر از افزایش ظرفیت تولید داد: نماد معاملاتی شرکت نیروکلر (شکلر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص افزایش ظرفیت تولید شرکت متوقف شد. طی این شفاف سازی شرکت اعلام کرد که طرح افزایش ظرفیت تولید شرکت از 40 تن به 75 تن که به دلیل ناتوانی در انتقال برق کارخانه ناتمام مانده بود، با برطرف شدن این مشکل هم اکنون آماده بهره برداری است. شرکت همچنین اعلام کرده است که پس از بسترسازی های لازم برای محصولات پایین دستی ظرفیت تولید خود را به 95 هزار تن خواهد رساند.
  • «کماسه» و ذوب آهن اصفهان قرارداد بستند: نماد معاملاتی شرکت تامین ماسه ریخته گری (کماسه) به منظور افشای قرارداد با شرکت ذوب آهن اصفهان متوقف شد. طی این توقف شرکت یاد شده قرارداد فروش 4800 تن ماسه های سیلیسی به مبلغ 696 میلیون تومان را منتشر کرد.

 

فرابورس:

  • «غدیس» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت گلدیس (غدیس) امروز به منظور شفاف سازی در مورد افزایش نرخ آبمیوه متوقف شد. شرکت اعلام کرد که نرخ آبمیوه تولیدی خود را به میزان 17 درصد نسبت به نرخ سال قبل افزایش داده است. لازم به ذکر است که این افزایش قیمت برمبنای مصوبات داخلی شرکت صورت گرفته است.
  • «کایتا» همچنان ناموفق در فروش زمین کارخانه: نماد معاملاتی شرکت ایتالران (کایتا) به دلیل افشای اطلاعات درخصوص مزایده ناموفق فروش زمین کارخانه متوقف شد. دلیل فروش نرفتن زمین کارخانه٬ عدم دریافت قیمت برای خرید زمین عنوان شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970617