۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

محصولات «غگلستا» گران شد/ قیمت هر سهم «ونیکی» 10 درصد دیگر بالا رفت

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 294600
محصولات «غگلستا» گران شد/ قیمت هر سهم «ونیکی» 10 درصد دیگر بالا رفت

در واپسین روز از آخرین هفته مرداد ماه 13 توقف، یک تعلیق و 13 بازگشایی حاصل کار ناظران بورس و فرابورس شد.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ آخرین روز از مرداد ماه امسال بازار کم رمق بود و می توان گفت نسبت به روزهای دیگر از جنب و جوش خاصی برخوردار نبود٬ به طوری که در سبزترین ساعات خود بیش از 300 واحد افزایش نیافت و در آخر با کاهشی 162 واحدی در سطح 136 هزار و 910 واحد متوقف شد. در این روز نسبت به روزهای قبل از توقف های با اهمیت خبر خاصی نبود، بیشتر نمادها به دلیل نوسان های بیش از 20 درصد قیمت ها متوقف شدند و بازگشایی ها هم از همین عامل نشأت می گرفتند. اما آنچه که در این میان بیش از سایر جزئیات به چشم می‌آمد٬ توقف رشد قیمت در نماد «شوینده» و رشد حدود 10 درصدی «ونیکی» بود؛ در این روز همچنین «غگلستا» از افزایش 18 درصدی قیمت محصولاتش خبر داد.

 

بورس:

بازگشایی‌ها: در میان نمادهای معاملاتی که امروز به تابلوی بورس تهران بازگشتند، بازگشت «خودرو»، «شوینده» و «ونیکی» را می توان از بقیه مهمتر دانست. نماد شرکت ایران‌خودرو (خودرو) که به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شده بود، امروز پس از بازگشایی تا قیمت 226 تومان و یک ریال برای هر سهم بالا رفت و در نهایت با 4.74 درصد افزایش در قیمت پایانی 225 تومان و شش ریال هفته جاری را به اتمام رساند. نماد معاملاتی (شوینده) متعلق به مدیریت صنعت شوینده توسعه صنعتی بهشهر نیز که دیروز متوقف شده بود٬ امروز پس از چند روز سبزپوشی در روزهای معاملاتی قبل خود بازگشایی شد تا با کاهش یک درصدی قیمت هر سهم، به قیمت پایانی 312 تومان اکتفا کند. نماد (ونیکی) متعلق به شرکت سرمایه گذاری ملی دیگر نمادی بود که به تابلوی بورس تهران بازگشت و توانست با افزایشی 10 درصدی در میانه معاملات خود تا قیمت 193 تومان و سه ریال افزایش یابد و در نهایت با 9.86 درصد مثبت روز خود را به پایان ببرد.

 

فرابورس:

«وحافظ» و تغییر ترکیب سهامداران: نماد معاملاتی بیمه حافظ (وحافظ) امروز به دلیل ارائه توضیحات درخصوص تغییر ترکیب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

«غگلستا» و تغییر قیمت محصولات: نماد معاملاتی (غگلستا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص افزایش قیمت بعضی از محصولات و لزوم ارائه توضیحات در این خصوص متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که براساس مجوز دریافتی از تاریخ 29 مرداد امسال نرخ محصولات خود را مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ابلاغیه انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، به طور میانگین 18 درصد افزایش داد. این شرکت اعلام کرده است که افزایش قیمت یاد شده برای کالاهایی نظیر شیر و ماست بوده و محصولات پودری قیمتی مطابق با عرضه و تقاضا در بازار خواهند داشت.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970530