۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

بازپرداخت نکردن تسهیلات و اما و اگرهای سودآوری «ولغدر»/ «زشگزا» افزایش نرخ را اعلام کرد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 294113
بازپرداخت نکردن تسهیلات و اما و اگرهای سودآوری «ولغدر»/ «زشگزا»  افزایش نرخ را اعلام کرد

آخرین یکشنبه مرداد ماه با 11 بازگشایی و 18 توقف همراه بود که اغلب تحت تاثیر نوسانات قیمت بودند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ بیست و هشتمین روز از مرداد ماه امسال با جهش صعودی شاخص بورس تهران همراه بود. همزمان با افزایش شتاب رشد قیمت‌ها میزان پیام‌های ناظران نیز افزایش یافت تا تعداد آنها مجموعا به 29 عدد برسد. در این روز «ونوین» از عدم فروش دارایی ها در مزایده گفت و «فاذر» که از عدم قطعیت قرارداد هزار میلیارد تومانی خبر داده بود٬ با استقبال گسترده خریداران بازگشایی شد.

 

بورس:
 
  •  «ونوین» ناکام از مزایده: نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین (ونوین) به دلیل ارائه اطلاعات درخصوص عدم موفقیت در برگزاری مزایده متوقف شد. این بانک اعلام کرده است این مزایده به دلیل عدم مراجعه خریدار جهت دریافت اسناد شرکت در مزایده و عدم وجود متقاضی جهت شرکت در مزایده جلسه بازگشایی پاکت های مزایده، موفق نبوده است.
  •  «ولغدر» از دعوای حقوقی گفت: نماد معاملاتی شرکت لیزینگ غدیر (ولغدر) متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که نتوانسته است حق بیمه خود را از بیمه سینا دریافت کند و به همین منظور تا زمانی که تاثیرات ناشی از عدم بازپرداخت تسهیلات به طور کامل و بعد از پیگیری دیون مشتریان مشخص نشود٬ نمی تواند درمورد تاثیرات آن بر روند سودآوری شرکت نظر دقیقی ارائه کند.
  • • مهمترین بازگشایی‌ها: امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع آذرآب (فاذر) که به دلیل نوسان بیش از 20 درصد قیمت متوقف شده بود، بازگشایی شد. پس از بازگشایی در قیمت 241 تومان و سه ریال، تا 253 تومان و سه ریال  افزایش قیمت را تجربه کرد و درنهایت با 10.05 درصد افزایش قیمت پایانی نسبت به روز قبل به کار خود پایان داد. نماد معاملاتی شرکت نفت سپاهان (شسپا) نیز که همچون «فاذر» به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد متوقف شده بود، امروز پس از بازگشایی مثبت معامله شد. این نماد روز معاملاتی خود را مثبت سپری کرد و در نهایت با قیمت پایانی  دو هزار و 388 تومان و سه ریال معادل 6.2 درصد مثبت به انتظار معاملات فردا نشست. 

 

فرابورس:
 
  • «زشگزا» خبر از تغییر نرخ داد: نماد معاملاتی (زشگزا) متعلق به شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد امروز به دلیل ارائه توضیحات درخصوص تغییر نرخ متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که براساس مجوز صادر شده از سوی انجمن صنایع لبنی ایران نرخ شیر خام از 1400 تومان به 1570 تومان تغییر می‌یابد.
خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

photo_2018-08-19_15-58-52