۰ نفر

امروز در بورس‌کالا اتفاق افتاد؛

رقابت شدید «لوب کات» پالایش نفت تهران / «استایرن منومر» پارس 7.02 درصد افت قیمت داشت

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 293174
رقابت شدید «لوب کات» پالایش نفت تهران / «استایرن منومر» پارس 7.02 درصد افت قیمت داشت

امروز ارزش کل معاملات بورس‌کالا حدود 220.5 میلیارد تومان بود؛ در این میان بیشترین ارزش معاملات به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی 40 میلیارد تومان تعلق گرفت و نسبت به معامله قبلی خود 7.02 درصد کاهش قیمت داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه 24 مرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران ارزشی حدود 220.5 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 346 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 204.6 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 108.6 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا طی این روز به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی 40 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی شش هزار و 335 تومان نقدی فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود 7.02 درصد کاهش قیمت داشت.

 

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز معامله ۳۶ هزار و ۳۶۸ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. همچنین ۲۷۰تن پلیمری، ۱۶ هزار تن لوب کات و ۲۴ هزار تن وکیوم باتوم نیز در این تالار معامله شد. علاوه براین، ۹ هزار و ۲۱۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی این روز به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی 40 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی شش هزار و 335 تومان، توسط کارگزاری «بانک مسکن» در حجم شش هزار و288  تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (17 مرداد) 7.02 درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین دیروز «وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران (تندگویان) هم حدود 36 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول هم با قیمت پایه کیلویی یک هزار و 498 تومان در حجم 24 هزار تن فروخته شد. این معامله هم به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود (21 مرداد) تغییری نداشت.  

طی امروز «لوب کات سنگین» پالایش نفت تهران (تندگویان) هم به قیمت کیلویی دو هزار و 316 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 12 هزار تن توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی معامله شد. این محصول حدود 28 میلیارد تومان ارزش داشت و نسبت به معامله قبلی خود (20 مرداد)، شاهد تغییری در قیمت خود نبود.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «اوره گرانول» پتروشیمی رازی به میزان حدود 141 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 10 هزار و 500 تومان و حجم 140 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» فروخته شد.

تالار صنعتی

براساس این گزارش، دو کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد معامله قرار گرفت. شمش طلای 997 معدن زرشوران امروز به قیمت گرمی 359 هزار و 901 تومان با 16 درصد کمتر از قیمت پایه به حجم 0.002 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد.  

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی هم در این روز شاهد معامله دو تن و ۶۵ کیلوگرم زعفران رشته ای، پنج هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی، پنج تن آرد گندم و دو هزار و ۳۰۰ تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به سبد زعفران خراسان رضوی به میزان حدود هفت میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی پنج هزار و 300 تومان در حجم 1.3 تن به طور نقدی، توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» معامله شد و عرضه‌کننده آن شرکت « سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران » بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به آرد گندم شرکت «آرد تابان» به میزان حدود 6.5 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم پنج تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو یک هزار و 312 تومان بود.