۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«کفرا» از تغییر در ترکیب تولید خبر داد/ تپکو از افزایش سرمایه گفت

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 290873
«کفرا» از تغییر در ترکیب تولید خبر داد/ تپکو از افزایش سرمایه گفت

بازار امروز شاهد 11 توقف و 17 بازگشایی بود که بیشتر آنها ناشی از نوسان‌های قیمتی بودند.

اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ روزهای پر رشد بازار سرمایه یکی پس از دیگری می رسند، در این میان آنچه که امروز را قابل توجه تر می‌کرد٬ افزایش 5198 واحدی شاخص بود که رشدی بالای چهار درصد را نشان می‌داد. طی این روز افزایش قیمت و پس از آن تبدیل شدن صف خرید «وبصادر» به صف فروش خبرساز شد و «تپکو» از قصد خود برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی پرده برداشت.

بورس:

  • «کفرا» و تغییر در ترکیب تولید: نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌ های‌ نسوز ایران‌ (کفرا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درباره تغییر در ترکیب تولید متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که ترکیب قبلی خود را از مقدار 43 هزار و 20 تن و مبلغ 138میلیون تومان به مقدار 44 هزار و 744 تن با مبلغ 175میلیون تومان رسانده است.
  • بازگشایی‌های مهم بورسی: در این روز معاملاتی تعدادی از نماد‌‎های بازار سرمایه بازگشایی شدند که شاید بتوان گفت قابل توجه ترین آنها «وبصادر» بود. این نماد که به دلیل واگذاری 51 درصد از سهام شرکت انرژی سپهر متوقف شده بود، امروز پس از بازگشایی با افزایش غیر قابل باوری روبه رو شد به طوری که قیمت هر سهم آن به 108 تومان رسید، رقمی که حاکی از افزایش 26 درصدی قیمت هر سهم بود. این نماد پس از این افزایش ناگهانی قیمت تنها پس از مدت کوتاهی از بازگشایی با صف فروش رو به رو شد . از دیگر نمادهای اسم و رسم‌دار بورسی که در این روز بازگشایی شدند٬ می توان به «شبندر»، «مبین» و «وصندوق» اشاره کرد که همگی با رشدهای خوبی در قیمت های پایانی همراه بودند.

فرابورس:

  • «تپکو» از افزایش سرمایه گفت: نماد معاملاتی شرکت تولید تجهیزات‌ سنگین ‌هپکو (تپکو) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. دلیل این توقف برنامه شرکت برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها عنوان شده است.
  • سهام «نوین» پذیره نویسی شد: نماد معاملاتی (نوین) متعلق به بیمه نوین به دلیل ارائه توضیحات درخصوص افزایش سرمایه به 150 میلیارد تومان متوقف شد. این شرکت در توضیحات خود آورده است که مطابق با مصوبه هیات وزیران افزایش سرمایه خود از 80 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان را انجام داده و در این راستا شرکت های تامین سرمایه ملت و تامین سرمایه نوین اقدام به پذیره نویسی سهام این شرکت کرده‌اند.
  • «نیرو» منتقل کرد: نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه (نیرو) به دلیل انتقال ساختمان دفتر مرکزی شرکت متوقف شد. دلیل این انتقال تسویه بدهی های شرکت های گروه از کارگزاری‌ها و کاهش بدهی شرکت اصلی و تامین اعتبار لازم برای شرکت متانیر جهت حضور فعال در مناقصات پیمانکاری و رعایت عدم خروج دارایی ازشرکت های گروه عنوان شده است. طی انجام این نقل و انتقالات ساختمانی به ارزش شش میلیارد و 220 میلیون تومان به شرکت زیرمجموعه «نیرو» منتقل شده است.

13970515