۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«وبهمن» معادل 104 درصد درآمد عملیاتی سال قبل ملک فروخت/ افزایش نرخ در «زمگسا»

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۲
کد خبر: 290346
«وبهمن» معادل 104 درصد درآمد عملیاتی سال قبل ملک فروخت/ افزایش نرخ در «زمگسا»

9 توقف و 27 بازگشایی و یک تعلیق در حاصل پیام‌های ناظران بورس و فرابورس بود که بیشتر آنها ناشی از نوسان‌های 20 درصدی قیمت بودند.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ دومین هفته از مردادماه امسال با کند شدن آهنگ رشد شاخص همراه بود؛ روزی که با حواشی زیادی همراه نبود و به جز چند توقف و بازگشایی که بیشتر آنها ناشی از نوسان های 20 درصدی قیمت بودند، اتفاق بیشتری در پیام های ناظران بورس و فرابورس نداشت. در این روز «زمگسا» از افزایش نرخ گفت و «وبهمن» از فروش ملکی واقع در میرداماد تهران خبر داد؛ همچنین «وجامی» موفق به فروش زیرمجموعه دردسرساز خود شد.

بورس:

«زمگسا» و افزایش نرخ: نماد معاملاتی شرکت کشاورزی‌ و دامپروی‌ مگسال‌ (زمگسا) اعلام کرد که با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و توافق انجام شده با شرکت های لبنی (خریداران شیر) و با عنایت به مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ابلاغیه انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، نرخ فروش شیر خام را از 1400 تومان به 1570 تومان افزایش داده است.

«وبهمن» و ملکی که فروخته شد: سرمایه‌گذاری ‌بهمن‌ (وبهمن) از فروش ملک واقع در خیابان میرداماد تهران خبر داد. این شرکت اعلام کرد ارزش کل معامله در مقایسه با کل درآمدهای عملیاتی شرکت در سال  96 معادل 104 درصد است، ضمن آنکه مبنای قیمت گذاری دارایی معامله شده (ملک میرداماد) براساس گزارش کارشناس رسمی دادگستری معرفی شده از سوی کانون کارشناسان رسمی صورت گرفته است. مضافاً صورتجلسه هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بهمن درخصوص تصویب انتقال با رعایت تشریفات قانونی موضوع ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت انجام شده است.

تسویه حساب پتروشیمی فجر با بانک ملت: امروز همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی فجر (بفجر) متوقف شد. این نماد به دلیل تسویه بدهی های ارزی به صندوق ذخیره ارزی به عاملیت بانک ملت شعبه مستقل مرکزی به مبلغ 55 میلیون یورو به نرخ رسمی بانک مرکزی پنج هزار و 168 تومان متوقف شده است.

بازگشایی‌های بورسی: امروز نیز همانند روزهای گذشته بازار سرمایه شاهد بازگشایی هایی از جنس نوسان بیش از 20 درصد بود و با این عنوان نماد‌های زیاد را به تالا بازگرداند که می توان از مهمترین آنها به «شتران»، «تاپیکو»، «فارس» و «پارس» اشاره کرد که همگی بدون نوسان قابل توجه در محدوده های مثبت و منفی بازار بازگشایی شدند.

فرابورس:

«سپرده» از چند و چون قرارداد گفت: نماد معاملاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سپرده) امروز متوقف شد. علت توقف این نماد ارائه توضیحات درخصوص قرارداد اجرای برگزاری مجامع الکترونیکی بود. قرارداد اجرای برگزاری مجامع الکترونیکی با توجه به برنامه های اعلامی شرکت مبنی بر فعالیت در زمینه ارائه خدمات جدید به ویژه برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی (مبنی بر شناسایی پیمانکار فراهم کننده سامانه برگزاری مجمع الکترونیکی٬ بررسی فنی و امنیتی پیشنهادات و اسناد و مدارک واصله شرکت های مختلف و نهایتا تعیین قطعی پیمانکار، قرارداد تامین سامانه و مشارکت در توسعه و بومی سازی آن) در تاریخ نهم مرداد سال جاری با تامین کننده خارجی امضا و همکاری برای راه اندازی آن در سال جاری آغاز می شود. پیش بینی می شود با توجه به زمان بندی تحویل٬ اجرای سامانه و جدول زمان بندی پرداخت، این قرارداد تاثیری در سود و زیان سال مالی منتهی به اسفند 1397 ندارد.

«وجامی» زیرمجموعه زیان ده خود را فروخت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری جامی (وجامی) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص واگذاری شرکت رایان فن گستر دیزل متوقف شد. موضوع فعالیت شرکت رایان فن گستر دیزل که هم اکنون فعالیت آن متوقف شده٬ تولید خودروهای تجاری است. این شرکت غیر بورسی بوده و دارای 110 میلیون سهام است که با توجه به روند افزایشی، زیان انباشته (81 میلیارد ریال تا تاریخ 29 اسفند) تا پایان سال مالی قبل به بیش از 70 درصد سرمایه ثبت شده رسیده است. از این رو به دلیل عدم بازده سرمایه گذاری مزبور در قیاس با حداقل سود مورد نظر، هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری جامی اقدام به فروش این شرکت کرده است.

سایر رویدادهای واقع شده در روز جاری در جدول زیر آمده است:

13970513