۰ نفر

در آخرین روز از تیرماه انجام شد؛

صدر نشینی مس کاتد «فملی» / «پلی اتیلن ترفتالات» تندگویان، بدون رقابت و تغییر قیمتی معامله شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 287098
صدر نشینی مس کاتد «فملی» / «پلی اتیلن ترفتالات» تندگویان، بدون رقابت و تغییر قیمتی معامله شد

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 160 میلیارد تومان بود؛ در این میان بیشترین ارزش معاملات به مس کاتد (فملی) در حدود 29 میلیارد تومان اختصاص یافت. این در حالی بود که محصول حاضر نسبت به معامله قبلی خود 1.7 درصد کاهش قیمت داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز شنبه 31 تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 160.3 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 144 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 152  میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 120.7 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار نقره‌ای به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی 29.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی 29 هزار و 31 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود 1.7 درصد کاهش قیمت داشت. 

تالار پتروشیمی/ پلی استایرن «پلیمر گنبد»  1.46 درصد افزایش قیمت داشت

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد معامله دو هزار و ۹۸۱ تن مواد پلیمری و ۶۰۶ تن مواد شیمیایی بود.تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله  سه هزار و ۹۲۲ تن قیر، یک هزار و ۴۰۰ تن گوگرد و ۵۰ تن عایق رطوبتی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «پلی استایرن نسوز انبساطی» شرکت «بانیار پلیمر گنبد» به میزان حدودی 4.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی هفت هزار و 572 تومان و 1.37 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «راهنمای سرمایه گذاران» در حجم 600 تن نقدی فروخته شد. این محصول در معامله قبلی خود (24 تیر)، 1.46 درصد افزایش قیمت داشت. 

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG645» پتروشیمی تندگویان اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه کیلویی پنج هزار و 360 تومان بدون رقابت در حجم 418 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 2.2میلیارد تومان بود که به طور سلف توسط کارگزاری «سهم آشنا» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 26 تیر  بدون تغییر باقی ماند.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «آمونیاک مایع» پتروشیمی کرمانشاه به میزان 200میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 3 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی (مچینگ)  توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد. 

تالار صنعتی/ قیمت شمش (ایرالکو)  0.87 درصد افت کرد

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در این روز معامله یک هزار و ۱۴۵ تن مس مفتول، دو هزار تن مس کاتد و ۵۰۰ تن مس کم عیار را تجربه کرد. علاوه براین، دو هزار تن شمش آلومینیوم، ۱۲ تن کنسانتره فلزات  و ۳۳۰ تن میلگرد نیز در این تالار داد و ستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار محصولات صنعتی به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به میزان حدودی 29.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی 29 هزار و 31 تومان و با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «ارگ هومن» در حجم 2000 تن نقدی فروخته شد. این محصول در معامله قبلی خود (24 تیر)، 1.7 درصد کاهش قیمت داشت. 

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «مس مفتول» همان شرکت اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت کیلویی 30 هزار و 81 تومان با رقابت 10 درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم 1000 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 30 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس کالا» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 24 تیر ، 1.6 درصد کاهش داشت. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «شمش 99.7» شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به میزان 22.5 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 11 هزار و 248 تومان و 15 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 2000 تن نقدا توسط کارگزاری «کالای خاورمیانه» فروخته شد. قیمت این شمش امروز نسبت به معامله قبلی خود 0.87 درصد با کاهش قیمت رو به رو بود. 

تالار کشاورزی/  رقابت 1.46 درصدی شکر سفید «قند شاهرود» 

طی امروز همچنین، چهار هزار و ۴۰۰ تن گندم، پنج کیلوگرم زعفران، ۵۰۰ تن روغن خام و یک هزار و ۶۲۵ تن شکر نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به شکر سفید شرکت «قند شاهرود» به میزان 1.2 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی دو هزار و 762 تومان و 1.46 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 450 تن نقدا توسط کارگزاری «باهنر» معامله شد. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به زعفران رشته ای بریده ممتاز (سرگل) خراسان رضوی به میزان 28.6 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 0.005 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» فروخته شد. قیمت پایانی این محصول نیز کیلویی پنج هزار و 718 تومان بود که توسط «سازمان مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزان» عرضه شده بود.