۰ نفر

امروز در بورس کالا رخ داد؛

قیر «نفت کرمانشاه» در راس معاملات / استایرن منومر «پارس» 7.2 درصد رشد قیمتی داشت

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰
کد خبر: 286207
قیر «نفت کرمانشاه» در راس معاملات / استایرن منومر «پارس» 7.2 درصد رشد قیمتی داشت

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 189 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به «قیر 160» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود 22 میلیارد تومان تعلق گرفت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود تغییری نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه 27 تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 189 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 232 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 131 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 62.33 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «قیر 160» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود 22 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و 189 تومان با رقابت 10 درصدی نسبت به قیمت پایه، نقدی فروخته شد اما نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.     

 

تالار پتروشیمی / رقابت قابل توجه «قیر 160» نفت کرمانشاه

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز معامله 16 هزار و 72 تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. طی این روز و در تالار مذکور 19 هزار و 739 تن قیر و پنج هزار تن وکیوم باتوم معامله شد. علاوه براین، 35 هزار و 750 تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «قیر 160» پالایشگاه نفت کرمانشاه به میزان حدودی 22 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و 189 تومان با رقابت 10 درصدی نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «پارسیان» در حجم 10 هزار تن نقدی فروخته شد. شایان ذکر است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود (در تاریخ نهم تیر) تغییری نداشت.     

دیگر محصول پر معامله این تالار «استایرن منومر» پتروشیمی پارس بود. این محصول نیز با قیمت پایه پنج هزار و 667 تومان در حجم دو هزار 16 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 11.4 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک سپه» داد و ستد شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 20 تیر 7.22 درصد رشد داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «قیر 250» شرکت نفت جی، به میزان 52.5 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 100 تومان و حجم 25 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد.

تالار صنعتی / عرضه‌های بدون معامله

گفتنی است، امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، محصولاتی شامل گندله سنگ آهن شرکت «ذوب آهن اصفهان» و سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» به ترتیب در حجم های 5000 و 2000 تن عرضه شدند اما مورد معامله قرار نگرفتند.  

تالار کشاورزی / رقابت 0.99 درصدی شکر سفید «قند نیشابور»

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله 60 کیلوگرم زعفران رشته ای، چهار هزار و 625 تن گندم و یک هزار و 600 تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به شکر سفید شرکت «قند نیشابور» به میزان یک میلیارد و 237 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت دو هزار و 749 تومان با 0.99 درصد رقابت بیش از قیمت پایه فروخته شد. شکر سفید نیشابور در حجم 450 تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صادرات» معامله شد.

امروز همچنین، شکر سفید شرکت «قند شاهرود» هم جزو پر معامله ترین محصولات تالار کشاورزی بود. این محصول به قیمت پایه دو هزار 722 تومان در حجم 450 تن توسط کارگزاری «بانک صادرات» به طور نقدی معامله شد. ارزش این محصول حدود یک میلیارد و 225 میلیون تومان بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به شرکت «قند دعبل» به میزان 680 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 25 تن توسط کارگزاری «بانک صادرات» فروخته شد. شکر سفید قند دعبل هم به قیمت پایه دو هزار و 722 تومان توسط همان کارگزاری فروخته شد.

گفتنی است، امروز عرضه‌کننده هر سه محصول بالا شرکت «بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی» بود.