۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

24 توقف، 22 بازگشایی و 1 تعلیق سهم حاصل کار اکروز ناظران بازار/«ستران» ناکام ماند و «وبانک» سود خوبی تقسیم کرد

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 285608
24 توقف، 22 بازگشایی و 1 تعلیق سهم حاصل کار اکروز ناظران بازار/«ستران» ناکام ماند و «وبانک» سود خوبی تقسیم کرد

پیام‌های ناظر امروز شامل 24 توقف، 22 بازگشایی و یک تعلیق بود، در این روز پیام‌های توقف شامل دو شفاف سازی مهم بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ بیست و پنجمین روز از تیرماه گرم 1397 با سبز پوشی بازار همراه شد، اگرچه که این رونق از جنس رشد شاخص در اوایل ماه جای نبود اما توانست ساعات اولیه بازار را به خوبی طی کند تا اینکه در ادامه فعالیت نمادها از شدت آن کم شد تا بورس تهران را در نهایت با رشد ناچیز 37 واحدی مواجه کند. در این روز «ستران» از تعدیل منفی سنگین گفت و«اوان» در مورد  تفاهم خود با شرکت تابان آتی خبر داد، «وبانک» نیز به چرخه معاملات بازگشت. انچه در ادامه این نوشتار می خوانید شرحی است مختصر از مهم ترین این پیام‌ها

بورس:

کاهش درآمد سنگین«ستران»: نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ تهران‌ (ستران) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تعدیل منفی از10 میلیارد تومان سود پیش بینی شده شرکت به 0.6 میلیارد تومان، امروز متوقف شد. این کاهش در درآمد پیش بینی شده به دلیل هزینه استهلاک ناشی از اعمال مقررات ماده 149 قانون مالیات های مستقیم و آخرین اصلاحیه های مربوطهاست. اعمال مقررات ذکر شده موجب کاهش سود خالص به مبلغ 2.4 میلیارد تومان شده است، علاوه بر آن در جریان حسابرسی صورت های مالی و بنا به نظر حسابرسان محترم این شرکت، علیرغم مفاد قرارداد فیمابین، با خارج نمودن سود سنوات آتی ناشی از فروش اقساطی سهام سیمان لوشان از عملکرد سال جاری شرکت، سود خالص به مبلغ 6 میلیارد تومان کاهش یافته است.   

«وبانک» بازگشت: نماد شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک) امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و  تقسیم سود نقدی 50 تومانی در قیمت 228 تومان و 9 ریال بازگشایی شد و در نهایت با رسیدن به سقف روزانه 225 تومان و 7 ریال روز خود را به پایان برد. گفتنی است؛ این شرکت در سال مالی قبل با 57 تومان و 8 ریال سود صورت سود و زیان خود را تدوین کرده بود.

فرابورس:

«اوان» با مالک اپلیکشن تاپ قرارداد بست: نماد معاملاتی شرکت مبین وان کیش (اوان) به دلیل ارائه توضیحات در خصوص تفاهم با شرکت تابان آتی متوقف شد. بر این اساس اعلام شده است که شرکت اقدام به انعقاد همزمان قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تابان آتی پرداز (مالک اپلکیشن تاپ) کرده است. بر اساس تفاهم یاد شده قرار است در همکاری پیش روی، طرفین از طریق اشتراک مشترکین و زیرساخت‌های فنی خود، نسبت به هم‌افزایی و تولید درآمد بیشتر اقدام کنند.  ازآنجایی‌که همکاری فی‌مابین در مرحله تکمیل بسترهای فنی بوده و همکاری در حوزه پرداخت‌های بانکی با پرداخت‌های اپراتور به تازگی در حال شکل‌گیری است برآورد درآمدی از قرارداد حاضر امکان‌پذیر نمی‌باشد. بدیهی است در صورت ایجاد درآمد از محل اطلاعیه حاضر، مراتب در گزارش‌های ماهانه درآمدی افشا خواهد شد.

خلاصه اتفاقات در سایر نمادهای بورسی و فرابورسی در جدول زیر آمده است:
13970425