۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

14 توقف، 11 بازگشایی و 1 تعلیق سهم امروز بازار از پیام های ناظران/ «قشکر» تعدیل مثبت داد

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 282786
14 توقف، 11 بازگشایی و 1 تعلیق سهم امروز بازار از پیام های ناظران/ «قشکر» تعدیل مثبت داد

امروز سه شنبه 12 تیر ۱۳۹۷، مهمترین پیام‌های ناظران بورس تهران و فرابورس ایران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ در دوازدهمین روز از تیر ماه 1397 پس از افتی چند روزه، بورس تهران دومین روز از مسیر افزایشی خود را با طی 2409 واحد به پایان برد. در خلال این افزایش در مجموع 26 پیام شامل 14 توقف، 11 بازگشایی و یک تعلیق از سوی ناظران بورس و فرابورس صادر شد که مهمترین آنها توقف «قشکر» به دلیل افزایش سود پیش بینی شده و بازگشایی «کگل» بعد از تقسیم سود در مجمع بود. آنچه در ادامه می خوانید٬ شرحی از تعداد و چگونگی این پیام ها است.

بورس:

•    «قشکر» و تعدیلی که مثبت شد: نماد شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری شکر شاهرود (قشکر) با توجه به شفاف سازی درمورد چرایی افزایش سود پیش بینی شده و نرخ خرید چغندر امروز متوقف شد که جزئیات اطلاعات افشا شده به شرح زیر است:

حذف سهمیه قند و تفاله پیمانکاران جهت سال زراعی 1396 با توجه به نامه انجمن صنفی سبب شد تا سود پیش بینی شده این شرکت از ۷۵۰ میلیون تومان به 2.55 میلیارد تومان افزایش یابد. نرخ خرید چغندر بهاره در سال زراعی قبل برای هر کیلو چغندر 309 تومان و یک ریال بوده که به ازای سال جدید بر مبنای اعلام سازمان برنامه و بودجه برای هر کیلو چغندر با عیار 16 به مبلغ 271 تومان و دو ریال به اضافه 41 تومان کمک کرایه حمل مصوب شده است. به ازای هر تن چغندر باید دو کیلوگرم قند با نرخ 750 تومان و 20 کیلو تفاله خشک به قیمت هر کیلوگرم 120 تومان به کشاورزان تحویل شود.

•    «کگل» مثبت به معاملات آمد: نماد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی 65 تومانی از 70 تومان و چهار ریالی که به ازای هر سهم ساخته بود، امروز پس از بازگشایی در قیمت 500 تومان و چهار ریال (7.31 درصد مثبت) به بالاترین ارزش روز خود دست یافت. این افزایش قیمت را می توان ناشی از افزایش قیمت دلار و به تبع آن گرانتر شدن سنگ آهن دانست.

فرابورس:

•    بازگشت فرابورس: نماد شرکت فرابورس ایران (فرابورس) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم به میزان 15 تومان از 44 تومان و شش ریال سود ساخته شده و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام درخصوص افزایش سرمایه 43 درصدی از محل سود انباشته امروز بازگشایی شد و در قیمت 277 تومان و 9 ریال با 24.84 ریال افزایش ارزش به استقبال فردا رفت.

•    قند چهار محال و تقسیم سود ناچیز: نماد شرکت فرآورده های غذایی و قند چهار محال (قچار) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام امروز بازگشایی شد. این بازگشایی بعد از آن صورت گرفت که در مجمع سودی 10 تومانی عاید سهامداران شد که تنها بخش اندکی از سود 92 تومان و یک ریالی بود که این شرکت در سال مالی قبلی ساخته بود. این سهم در قیمت 1024 تومان و 8 ریال به معاملات امروز خود پایان داد.

•    «غصینو» و صعود 9 درصدی: نماد شرکت صنعتی مینو (غصینو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه امروز به تابلوی معاملات بازگشت و در حالی ارزش خود را به 400 تومان رساند که در مجمع از 437 تومان سودی که به ازای هر سهم ساخته بود 250 تومان آن را تقسیم کرد. گفتنی است٬ افزایش قیمت این سهم به 400 تومان به منزله افزایش 8.96 درصدی ارزش این شرکت بود.

خلاصه اتفاقات در سایر نماد های بورسی و فرابورسی در جدول زیر آمده است:

13970412