۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص بورس در آستانه شکستن رکورد تاریخی/ پالایشی‌ها دست نیافتنی شدند

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸
کد خبر: 280871
شاخص بورس در آستانه شکستن رکورد تاریخی/ پالایشی‌ها دست نیافتنی شدند

شاخص اصلی بازار سهام در کمتر از دو ساعت از آغاز معاملات با رشد 2.75 درصدی در سقف تاریخی 115 و 190 واحد قرار گرفته است. این در حالی است که از دقایق ابتدایی بازار شاهد تشکیل صف خرید سنگین در اغلب نمادهای پالایشی و فلزی بودیم. از همین رو نماگر بازار از همان ابتدا رشد بیش از هزار واحد را ثبت کرد.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ در نهمین روز پروازهای تاریخی بورس، شاهد اوج گیری شاخص از همین ساعات اولیه معاملات هستیم. در این بین تمام نمادهای گروه فرآورده های نفتی به جز «شبندر» صف خرید را تجربه کررده اند. این در حالی است که رالی قیمتی در نمادهای فولادی گروه فلزی-معدنی همچنن ادامه دارد و «کاوه» و «فخوز» و «ارفع» در اوج تقاضا هستند. همچنین «فولاد» در صدر بیشترین تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی به ارزش 40 میلیارد تومان قرار دارد.

اما در بین بازار سبزپوش و داغ امروز اما خودرویی ها روز سختی را تجربه می کنند و تنها نمادهای مثبت این گروه «خساپا» و «خشرق» هستند. تمام نمادهای گروه انبوه سازی نیز کاملا قرمز پوش هستند و در منفی های سنگین معامله می شوند.

در مجموع تا کنون شاخص کل با جهش 3165 واحدی خود را به سقف تاریخی 115 هزار و 220 واحد رسانده است. این در حالی است که شاخص هم وزن به دلیل قرمزپوشی خودرویی ها با شیب کمتری رشد کرده و با افزایش 196 واحدی به کانال 19 هزار واحد وارد شده است.

در این بین تا این لحظه نزدیک به دو میلیارد ورقه بهادار به ارزش 604 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان بیش از 560 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم اختصاص داشت. همچنین تا این لحظه شاهد تغییر مالکیت 170 میلیارد تومانی از حقوقی به حقیقی بودیم که این رقم در استانه رکورد شنکی چند روز اخیر است.

در بین نمادهای تاثیرگذار بورسی، «فولاد»، «فارس» و «کگل» مجموعا 900 واحد نماگر اصلی را تقویت کردند. اما در بین نمادهای منفی «خودرو»  و «سپ» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس هم آیفکس با رشد 30 واحدی (معادل 2.37) خود را به رقم یک هزار و 318 واحد افزایش یافت. در این بازار نیز 925 میلیون ورقه بهادار به ارزش 238 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان بیش از 160 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در فرابورس اختصاص داشته است. همچنین در بین نمادهای تاثیرگذار بر آیفکس «زاگرس»، «هرمز» و «میدکو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشته اند.