۰ نفر

مدیرعامل شرکت بورس تهران، مطرح کرد؛

فرصت‌های بکر بورس، برای ناشران، سرمایه‌گذاران و دولت

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 280676
فرصت‌های بکر بورس، برای ناشران، سرمایه‌گذاران و دولت

بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی و رشد اشتغال در جامعه است که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازارهای رقیب مطرح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به مطالب فوق گفت: تفاوت بازار سرمایه با بازارهای دیگر (همانند بازار سکه، ارز) که بعضا به شکل کاذب رشد کرده و موجب جلب توجهات می شوند، در اثرگذاری آن است.

وی افزود: بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی و رشد اشتغال در جامعه است که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازارهای رقیب مطرح می شود.

قالیباف اصل در توضیح این موضوع بیان کرد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد و بالندگی بنگاه های اقتصادی است و این امر موجب ارتقای توسعه اقتصادی کشور می شود. اما رشد نرخ در بازارهایی نظیر مسکن، ارز و طلا به مفهوم افزایش تورم است و ره آورد چندانی برای اقتصاد نمی تواند داشته باشد. با این وجود این نکته محرز است، سمت و سوی تمام سیاست های کلان کشور در راستای تقویت بازار سرمایه باشد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به ارتقای فعالیت بازار سهام بیان کرد: بورس اوراق بهادار تهران در سال های گذشته با سرعت قابل توجهی در مسیر توسعه و سازندگی فعالیت داشته است. به عنوان مثال، وجود بیش از 11 میلیون کد سهامداری، 325 ناشر فعال در قالب 38 صنعت، ارزش بازاری بالغ بر 420 هزار میلیارد تومان از دستاوردهای مهم این بازار است.

وی افزود: وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاران، باعث می شود افراد با ریسک و بازده انتظاری، امکان فعالیت در ابزار های مختلف داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: ابزارهایی مانند سهام، اوراق بدهی، صندوق های قابل معامله، اوراق آتی و اختیار خرید و فروش، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، می توانند درآمد متغیر و مختلط را برای سهامداران به همراه داشته باشند.

حسن قالیباف اصل در پایان با اشاره به پتانسیل های بازار سهام در فصل تابستان بیان کرد: متغیرهای عملکردی بورس در سه ماهه اول سال و ثبت رکوردهای معاملاتی و بازدهی قابل توجه، نوید بخش رونق بهاری در فصل تابستان است. لذا روزهای پیش رو، فرصتی مناسب برای هدایت منابع مالی سرگردان به سمت بورس و تامین مالی توسط ناشران و هلدینگ های بـــزرگ سرمایه گذاری از بورس و پذیرش شرکت های جدید در بورس تهران است.