۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص بورس بازهم شگفتی آفرید/ فلزی‌ها بازار را از خودرویی‌ها پس گرفتند

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 280628
شاخص بورس بازهم شگفتی آفرید/ فلزی‌ها بازار را از خودرویی‌ها پس گرفتند

نماگر اصلی بازار سهام امروز در کمتر از نیم ساعت بیش از دو هزار واحد رشد کرد وارد کانال 112 هزار واحد شد. حجم و ارزش معاملات خرد نیز با تفاوت معناداری نسبت به میانگین هفته گذشته دستخوش تغییرات مثبت شد. همچنین گفتنی است نمادهای گروه فلزی پس از دو روز استراحت به مدار صعودی بازگشتند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ معاملات داغ در دومین روز تابستان با جهش قابل توجه شاخص کل و اقبال گسترده حقیقی ها به نمادهای فلزی-معدنی پیگیری می شود. این در حالی است با برگشت فلزی ها از استراحت کوتاه مدت، ترمز خودرویی ها کشیده شد و اغلب نمادهای این گروه از حالت صف خرید به تعادل رسیدند.

از این رو تاکنون شاخص کل با افزایش 2670 واحدی (رشد 2.44 درصدی) به رقم 112 هزار و 73 واحد رسید. در این بین شاخص هم وزن اما به دلیل عقب نشینی گروه خودرو با شتاب کمتری در کانال صعودی به پیش می رود. این شاخص هم اکنون با رشد 245 واحدی (افزایش 1.33 درصدی) به ارتفاع 18 هزار و 984 واحد رسید.

در این بین تا کنون یک میلیارد و 540 ورقه بهادار به ارزش 384 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان بیش از 340 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق قتدم در بورس اختصاص داشته است.

همچنین در بین نمادهای تاثیرگذار بورسی بر شاخص «فولاد»، «فخوز» و «فملی» هرکدام به ترتیب 340، 274 و 221 واحد شاخص را تقویت کرده اند.

در بازار فرابورس هم آیفکس گوی سبقت را از شاخص اصلی بازار ربوده و با شتاب بیشتری به پیش می رود. از این رو تا کنون با جهش 32 واحدی (معادل 2.55 درصد) به ارتفاع یک هزار و 290 واحد رسیده است. در این بازار نیز تاکنون 385 میلیون ورقه بهادار به ارزش 146 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان بیش از 90 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در فرابورس اختصاص داشته است. همچون روزهای گذشته معاملات مثبت و پُرحجم «ذوب»، «زاگرس» و «میدکو» بیشترین تاثیر را در جهش شاخص داشته اند. همچنین نکته قابل توجه این بازار صف خرید 35.5 میلیارد تومانی ذوب آهن روی قیمت 1369ریال است. «ذوب» پس از توقف به دلیل رشد20درصدی قیمت، امروز با پرش بیش از 10 درصدی قیمت بازگشایی شد.