۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه ای گزارش می‌دهد؛

تردید شاخص برای فتح قله‌های جدید/ فلزی‌ها رنگ باختند

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 280382
تردید شاخص برای فتح قله‌های جدید/ فلزی‌ها رنگ باختند

تمام شاخص‌های بورس تهران در اولین روز کاری تابستان همچنان در کانال صعودی قرار دارند اما عرضه هیجان زده در ساعات ابتدایی بازار در نمادهای گروه فلزی-معدنی سبب کاهش شیب صعودی نماگرهای بازار شده است. از سوی دیگر اما گروه خودرو و فرآورده‌های نفتی در کانون توجهات قرار گرفته اند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در دوساعت ابتدایی بورس تهران، معاملات اولین روز هفته در حالی پیگیری می شود که شاهد چرخش اقبال حقیقی‌ها از نمادهای گروه فلزی-معدنی به سمت خودرو و پالایشی هستیم. در این بین اغلب نمادهای مطرح گروه فلزات اساسی در محدوده‌های منفی در حال دادوستد هستند و تا کنون «فملی»، «فولاد» و «کگل» هرکدام به ترتیب 167، 93  65 واحد از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرده اند. از سوی دیگر اما معاملات مثبت نمادهای «شپنا»، «شتران» و «فارس» مجموعا  250 واحد شاخص کل را تقویت کرده اند.

در مجموع تا کنون نماگر اصلی بازار با رشد 190 واحدی در ارتفاع 109 هزار و 90 واحد در حال نوسان است. در این بین شاخص هم وزن اما رشد پُرشتاب تری را تجربه کرده و با صعود 150 واحدی به رقم 18 هزار و 664 واحد رسیده است. گفتنی است تا این لحظه 860 میلیون ورقه بهادار به ارزش 224 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 200 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

همچنین حقیقی ها تا کنون بالغ بر 20 میلیارد تومان سهم از حقوقی ها خریداری کرده اند که اهم این مبلغ در نمادهای گروه خودرو و پالایشی اتفاق جابجا شده است.

در فرابورس هم آیفکس با رشدی تقریبا برابر شاخص هم وزن وبه میزان 13 واحد در پله یک هزار و 254 واحد قرار دارد. در این بازار نیز تا کنون 306 میلیون ورقه بهادار به ارزش 118 میلیارد تومان معامله شده است. در فرابورس نمادهای «میدکو»، «ذوب» و «شاوان» مجموعا 10 واحد آیفکس را تقویت کرده اند.