۰ نفر

امروز اتفاق افتاد؛

260 میلیارد تومان ارزش معاملات بورس کالا / ثبات نسبی قیمت‌ها

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 279927
260 میلیارد تومان ارزش معاملات بورس کالا / ثبات نسبی قیمت‌ها

با ارزشترین محصول امروز به «وکیوم باتوم» (تندگویان) در حدود 38 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و 371 تومان بدون رقابت فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر در قیمت باقی ماند.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز 30 خرداد، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی به میزان 260 میلیارد و 552 میلیون و 200 هزار تومان داشت. این معاملات در 269 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 316 میلیارد و 133 میلیون و 200 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 92.6 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. به طور کلی امروز در بیشتر کالاها ثبات نسبی قیمت وجود دارد که به نظر می‌رسد، نشان از انتظار بازار برای تغییرات جدیدتر دارد.  

با ارزشترین محصول امروز به «وکیوم باتوم» (تندگویان) در حدود 38 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و 371 تومان بدون رقابت فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر در قیمت باقی ماند.  

تالار صنعتی/ افت 4.55 درصدی قیمت «آهن اسفنجی»

این گزارش حاکی است،  امروز دو هزار و ۱۲۰ تن شمش و بیلت آلومینیوم، پنج هزار تن آهن اسفنجی و دو هزار تن سیمان تیپ یک در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد. علاوه براین، شش هزار و ۴۰۰ تن گندم خوراکی، ۴۰۰ تن شکر سفید و ۵۰۰ تن روغن خام سویا در تالار محصولات کشاورزی معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به شمش شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به میزان 17 میلیارد و 943 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی 11 هزار و 962 تومان با 14.99درصد رقابت نسبت به قیمت پایه فروخته شد. این معامله امروز با حجم حدود 15 هزار تن، توسط کارگزاری «ستاره جنوب» به طور نقدی داد و ستد شد. این محصول در روز معاملاتی گذشته خود (28 اردیبهشت) هم با همین قیمت فروخته شده بود.

محصول« بیلت 6363-7» شرکت ایرالکو نیز امروز با قیمت 12 هزار و 725 تومان و 15 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به ارزش شش میلیارد و 362 میلیون تومان فروخته شد. این محصول نیز نسبت به آخرین معامله قبلی خود (28 خرداد) تغییر قیمتی نداشت.  

دیگر محصول پر معامله امروز تالار صنعتی «آهن اسفنجی» شرکت «پارس فولاد سبزوار» بود که با قیمت پایه یک هزار و 195 تومان توسط کارگزاری «پارسیان» معامله شد. ارزش این محصول نیز امروز حدود شش میلیارد تومان بود. گفتنی است، این محصول در معاملخ قبلی خود مورخ 22 خرداد، یک هزار و 252 تومان فروخته شده بود. بر این اساس، امروز آهن اسفنجی سبزوار  4.55 درصد افت قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «سیمان تیپ یک» شرکت سیمان اصفهان به میزان 262 میلیون و 800 تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 131 تومان به طور نقدی توسط کارگزاری «مبین سرمایه» فروخته شد.

تالار پتروشیمی/ ثبات نسبی قیمتها

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز شاهد معامله۱۷هزار و۱۷ تن مواد شیمیایی بود. طی این روز و در تالار مذکور دو هزار ۳۳ تن مواد پلیمری، ۱۲هزار و ۳۲۵ تن قیر، سه هزار تن گوگرد، ۱۰۰ تن آرگون و ۳۳ هزارتن وکیوم باتوم معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی امروز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان 38 میلیارد و 413 میلیون و 200هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه یک هزار و 371 تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی داد و ستد شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 28 خرداد ثابت ماند.

طی امروز همچنین، «پلی اتیلن سنگین لوله مشکی» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان 14 میلیارد و 939 میلیون تومان فروخته شد. این محصول با قیمت پایه 74 هزار و 699 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم سه هزار و 200 تن توسط کارگزاری «بانک ملی» معامله شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله اخر خود مورخ 28 خرداد بدون تغییر باقی ماند.

گفتنی است؛ کم ارزشترین محصول این تالار امروز هم به «اسید سولفوریک» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان 41 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 410 تومان و حجم 100 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» فروخته شد.

تالار کشاورزی

با ارزشترین محصول این تالار هم به «گندم خوراکی» خوزستان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز یک میلیارد و 817 میلیون تومان ارزش داشت. گندم خوراکی خوزستان امروز به قیمت پایانی  کیلویی 908 تومان و با 0.66 درصد رقابت از قیمت پایه در حجم 2000 تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «گندم خوراکی» کرمانشاه به میزان 360 میلیون و 800 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه 902 تومان به حجم 400 تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» داد و ستد شد. عرضهکننده این کالا، شرکت « مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران » بود.

شایان ذکر است، ۲۹ هزار و ۷۵۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

همچنین، بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله دو هزار تن روغن پالم اولین بود.