۰ نفر

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد؛

سیاست کلان کشور در جهت هدایت نقدینگی به سمت بورس/ کوچ نقدینگی به خیابان حافظ

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 279090
سیاست کلان کشور در جهت هدایت نقدینگی به سمت بورس/ کوچ نقدینگی به خیابان حافظ

معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت نقدینگی به سمت تولید را نشان دهنده سیاست کلان کشور در جهت هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه برشمرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان این مطلب گفت: هفته گذشته بازار سرمایه به وضعیت مثبت به کارخود پایان دارد و این مساله در کنار حجم بالای تقاصا ،شاخص مثبت و اقبال به اکثر بازار همگی معرف نگاه و ورود نقدینگی به این بازار است.

وی افزود: با توجه به وضعیت پدید آمده برای دلار از یک سو و از سوی دیگر افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها و امید به بهبود سودآوری که دراختیار سیاست های ارزی آتی مطرح می شود ؛به نظر می رسد بازار سرمایه مستعد رشد قابل توجهی است.

معاون سابق نظارت بر بورس‌ ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد:  سابقه تاریخی بازار نشان می دهد که همواره بعد از رشد ارزی، بازار سرمایه می تواند حرکت قدرتمندی را آغاز کند که در حقیقت  این مساله قدرت اصلی نقدینگی است که در بازارهای مختلف حرکت کرده است.

وی با اشاره به افزایش ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن و...،سرمایه به سمت بازاری که زمینه رشد دارد سوق پیدا میکند گفت: این پتانسیل بالقوه برای رشد بورس وجود دارد  و حتی اگر این بازار چندین بار بیش از 10 درصد رشد کند بازهم ظرفیت برای رشد دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن  با اشاره به تاکیدات  مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت نقدینگی به سمت تولید تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که هدایت سرمایه و نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مولد، سیاست کلان کشور است و با این وجود شرایط برای رشد بورس مساعد است.  

به گفته خواجه نصیری فعالیت نهادهای مالی بازار و سازمان بورس به منظور هدایت سرمایه ها به سمت صندوق های سرمایه گذاری و مدیریت آن و جذب سرمایه گذاران خرد به صورتی که به شکل مدیریتی ؛پراکنده وتوزیع شده در بازار شکل بگیرد وبا تحلیل پیش رود می تواند رشد پایدارتری را رقم  زده و شرایط امیدوار کنندهای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

وی در پایان یادآور شد که خوشبختانه بر خلاف دوره های رشد گذشته که سرمایه گذاری در بورس پیچیدگی‌های زیادی داشت اکنون امکان سرمایه گذاری آنلاین در صندوق‌های سهامی  با هر میزان پول حتی صد هزار تومان برای عموم مردم مهیاست.