۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۱۶توقف و ۷بازگشایی در معاملات امروز/ تعدیل منفی در «دزهراوی»

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر: 277923
۱۶توقف و ۷بازگشایی در معاملات امروز/ تعدیل منفی در «دزهراوی»

امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، مهمترین پیام‌های ناظران بورس تهران و فرابورس ایران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد. امروز «دزهراوی» به خاطر تعدیل منفی متوقف شد. فردا فرابورس میزبان یک عرضه عمده است.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ امروز دوشنبه ۲۱ خرداد 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل شفاف سازی٬ نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ برگزاری مجامع و حراج دوباره صادر کردند. در مجموع امروز ۱۶ نماد متوقف شدند. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، هفت نماد کشف قیمت شدند. از خبرهای مهم امروز تعدیل منفی در «دزهراوی» بود. همچنین طبق اعلام ناظر بازار فرابورس٬ فردا میزان ۲۱.۵۰ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی «ثعمرا4» به صورت عمده عرضه می شود.

بورس:

  • ادامه توقف «شیراز»: پتروشیمی شیراز (شیراز) که دیروز با اعلام زیان 145.1 میلیارد تومانی حاصل از تغییر نرخ ارز و به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی تعدیل منفی متوقف شده بود، امروز به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت همچنان متوقف ماند.
  • «کمنگنز» و جنب و جوش غیر معمول قیمت: نماد معاملاتی شرکت معادن‌ منگنز ایران (کمنگنز) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به منظور اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درخصوص علل آن، متوقف شد.
  • افزایش زیان «دزهراوی» را متوقف کرد: نماد معاملاتی شرکت ‌داروسازی ‌زهراوی (دزهراوی)‌ با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. افزایش زیان از ۴۵.۶ میلیارد تومان به ۶۰.۴ میلیارد تومان به دلیل افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش نرخ ارز بانک مرکزی و شناسایی کامل تخفیفات و جوایز فروش است. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
  • «ولملت» و مزایده بی سرانجام: نماد معاملاتی شرکت واسپاری ملت (ولملت) بعد از افشای اطلاعات با اهمیت  درباره مزایده سهام، امروز آماده معامله شد اما بازگشایی نشد. این شرکت مقدار ۱۶۲ میلیون و ۲۴۰ هزار سهم شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق (سهامی خاص) را به مزایده گذاشت و با وجود اتمام زمان مزایده و گذشت بیش از دو هفته از تاریخ فوق و عدم وجود متقاضی مزایده نتیجه ای در پی نداشت و مقرر شد تا نسبت به انتشار مجدد آگهی اقدام شود.
  • «سدور» به معاملات برگشت: سیمان درود (سدور) که به دلیل نوسان  قیمت بیش از ۲۰ درصد متوقف شده بود امروز پس از انجام اطلاع رسانی های لازم به بازار بازگشت. این نماد در قیمت 74 تومان و 9 ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله همین رقم  قیمت پایانی 73 تومان و 5 ریال (3.67 درصد منفی) بود.
  • بازگشایی نماد های «دجابر»،«قصفها» و «چکاوه»: نماد معاملاتی شرکت های داروسازی جابر بن حیان (دجابر) و قند اصفهان (قصفها) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و صنایع کاغذ سازی کاوه (چکاوه) پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه بدون تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شدند. «دجابر» به ازای هر سهم 113 تومان و 4 ریال سود ساخت که از این مبلغ 97 تومان و 5 ریال آن را تقسیم کرد. این نماد امروز بازگشایی نشد. «قصفها» نیز به ازای هر سهم 151 تومان و 6 ریال سود ساخت که 150 تومان آن را تقسیم کرد. این نماد در قیمت 793 تومان و یک ریال بازگشایی شد و در قیمت 832 تومان و 7 ریال معاملات خود را به پایان رساند و قیمت پایانی 831 تومان و 6 ریال (5.43 درصد مثبت) بود. «چکاوه» اما با شناسایی 16 تومان و یک ریال زیان به ازای هر سهم هیچ سودی تقسیم نکرد. این نماد نیز همچون «دجابر» امروز بازگشایی نشد.

فرابورس:

  • «ثتران» بدون تغییرات با اهمیت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (ثتران) که پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی در خصوص نوسان بیش از 20 درصدی قیمت سهم متوقف شده بود، امروز بازگشایی شد و اعلام کرد که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. این نماد 97 تومان و یک ریال قیمت خورد، قیمت آخرین معامله 96 تومان و 3 ریال و قیمت پایانی 96 تومان و 9 ریال (4.34 درصد منفی) بود.
  • «کشرق» بعد از مجمع بازگشایی شد: نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه امروز در قیمت 464 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 437 تومان و 6 ریال و قیمت پایانی 439 تومان و 9 ریال (۰.۵۷ درصد منفی) بود. این شرکت که به ازای هر سهم 46 تومان و یک ریال زیان شناسایی کرد٬ در مجمع هیچ سودی تقسیم نکرده است.
  • عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی «ثعمرا4»: میزان ۲۱.۵۰ درصد (بیست و یک ممیز پنجاه صدم درصد) سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت عمران و توسعه شاهد (سهامی عام) در نماد معاملاتی «ثعمرا4» با قیمت پایه کل حدود ۴۹ میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۷۶۴ هزار ۶۸۹ ریال، فردا سه‌شنبه ۲۲ خرداد از طریق بازار اول فرابورس ایران عرضه می شود.

WhatsApp Image 2018-06-11 at 6.41.38 PM