۰ نفر

مدیرعامل «های‌وب» در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

تا این لحظه٬ لغو ادغام «های‌وب» و «پارس آنلاین» صحت ندارد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۰
کد خبر: 277547
تا این لحظه٬ لغو ادغام «های‌وب» و «پارس آنلاین» صحت ندارد

مدیرعامل های وب در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره شایعه لغو ادغام «های وب» و پارس آنلاین توضیح داد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ نزدیک به شش ماه از توقف نماد شرکت داده گسترعصرنوین (های‌وب) به دلیل ابهام در اطلاعات ادغام با پارس آنلاین و نحوه شناسایی درآمد می گذرد. حال مدتی است که زمزمه لغو ادغام با پارس آنلاین به گوش می رسد. اگر این موضوع صحت داشته باشد٬ ممکن است پیچیدگی‌های بازگشایی این نماد بیشتر شود؛ به علاوه اینکه عده ای از سهامداران این شرکت با توجه به ادغام با پارس آنلاین و امید به سود بیشتر اقدام به خرید سهم کرده اند که لغو این ادغام می تواند بی اعتمادی آنها را به دنبال داشته باشد.

سید ایمان میری٬ مدیرعامل شرکت داده گسترعصرنوین (های وب) در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در رابطه با شایعه لغو ادغام های‌وب و پارس آنلاین توضیح داد: تا این لحظه این موضوع صحیح نیست اما شرایط نسبت به روزی که توافق انجام شد٬ بسیار تغییر کرده است. بورس با توافق مدنظر ما موافق نبود. پس از چندین مرحله رفت و آمد٬ مدلی پیشنهاد شد که مورد توافق بورس قرار گرفت اما شرایط اقتصادی تغییر زیادی کرد و موضوع تحریم ها و قراردادهای جدید ما بر این مساله اثرگذار بود. توافق نامه قبلی تا این لحظه به هیچ عنوان لغو نشده و هنوز به قوت خود باقی است و در حال صحبت با یکدیگر هستیم و تا این لحظه مبنا بر این است که این توافق انجام می شود. پیش بینی می شود که تا اواسط یا پایان هفته جاری یا بیشتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

او درباره حسابرس شرکت گفت: حسابرس شرکت همان حسابرس قبلی است. حسابرسی شروع شده و در حال انجام است و پیش بینی حسابرس این است که در نیمه اول تیر ماه گزارش آماده شود. البته ما خواهش کردیم که زودتر این کار انجام شود اما قرار است دو حسابرس مستقل جدید در همان موسسه به حساب ها رسیدگی کنند که آنها هم ایراداتی داشتند که از جامعه حسابداران استعلام کرده اند و منتظر پاسخ هستند تا در فواصل انجام کار حسابرسی٬ جامعه جواب آنها را بدهد. بنابراین پیش بینی می شود در نیمه اول تیر ماه گزارش از سوی حسابرس ارائه شود. میری در رابطه با تغییر حسابرس اظهار داشت که با توجه به اتمام مدت سه ساله٬ این تغییر همزمان با مجمع سالانه شرکت انجام می شود. او همچنین اعلام کرد که مجمع شرکت بلافاصه بعد از انتشار صورت‌های مالی و طبق فرجه قانونی برگزار می شود. بنابراین تا پیش از پایان تیرماه مجمع برگزار می شود.

مدیرعامل های وب در رابطه با بازگشایی نماد این شرکت گفت: قرار بود تا هفته اول اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود. تعیین تکلیف از سوی کارگروهی مشخص شده بود به ۳۱ اردیبهشت ماه موکول شد که در آن تاریخ نامه را برای ما ارسال کرده و تعیین تکلیف کردند. با دریافت نامه٬ پس از چند روز صورت‌های مالی را منتشر کردیم اما حسابرسی در کنترل شرکت نیست و هر زمانی که حسابرسی انجام شود براساس آن می توان زمان بازگشایی نماد را اعلام کرد.