۰ نفر

با همکاری تامین سرمایه تمدن و شهرداری اصفهان انجام شد؛

انتشار پنج هزار میلیارد اوراق مشارکت به منظور تامین مالی خط 2قطارشهری اصفهان

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 274745
انتشار پنج هزار میلیارد اوراق مشارکت به منظور تامین مالی خط 2قطارشهری اصفهان

بعد از اخذ مجوز از نهادهای مربوطه از جمله بانک مرکزی در پایان سال 96؛ مذاکراتی با سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد و در نهایت با همکاری تامین سرمایه تمدن سایر فرآیندها در مسیر اخذ مجوزهای لازم انجام و 5000 میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور تامین مالی این پروژه منتشر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شهردار اصفهان انتشار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور تامین مالی خط 2 قطار شهری اصفهان با همکاری تامین سرمایه تمدن را اقدامی مطلوب در جهت توسعه شهری برشمرد و از انتشار اوراق مشارکت به منظور تامین مالی چندین طرح ساخت و ساز در استان اصفهان  خبر داد.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در خصوص انتشار اوراق مشارکت  5000 میلیارد ریالی به منظور تامین مالی خط 2 قطار شهری اصفهان  با بیان این مطلب ب گفت: بعد از اخذ مجوز از نهادهای مربوطه از جمله بانک مرکزی  در پایان سال 96؛ مذاکراتی  با سازمان بورس و اوراق بهادار  انجام شد و در نهایت با همکاری تامین سرمایه تمدن سایر فرآیندها در مسیر  اخذ مجوزهای لازم انجام و  5000 میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور تامین مالی  این پروژه منتشر شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این حجم سرمایه گذرای اساسا به منظور سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل شهری انجام خواهد شد تصریح کرد: اصفهان شهری گردشگری است و در همین راستا باید مشکلات ترافیک و آلودگی آن برطرف شود و قطعا این اقدامات نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز است.

نوروزی از تداوم این اقدامات مشارکتی به منظور حل مسایل حمل و نقلی اصفهان خبر داد و افزود: درصدد هستیم تا به منظور تامین مالی چندین طرح ساخت و ساز در استان اصفهان از طریق انتشار اوراق مشارکت بهره گیریم .

شهردار اصفهان با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد  کشور؛ بهره گیری از انتشار اوراق مشارکت و سایر ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه  به منظور تامین مالی پروژه های مختلف  را یک راهکار اساسی برشمرد و گفت:  در صورتی که همه مدیران از این فرصت ها به منظور تامین مالی طرح های توسعه شهری استفاده کنند می توان گام های مثبت و اساسی را در این زمینه برداشت.

یادآور می شود؛ تامین سرمایه تمدن در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  و به منظورتامین مالی پروژه های شهری به منظور توسعه ورونق طرح های فضای شهری با همکاری شهرداری اصفهان به عنوان متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی نسبت به انتشار این حجم اوراق اقدام کرده است.