۰ نفر

در مجمع آسان پرداخت پرشین تصویب شد

تقسیم سود ٥٩تومانی/ «آپ» دو فعالیت را به اساسنامه افزود

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 274552
تقسیم سود ٥٩تومانی/ «آپ» دو فعالیت را به اساسنامه افزود

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) امروز در مرکز بین­‌المللی همایش‌های رازی برگزار و گزارش هیأت مدیره این شرکت به سهامداران ارائه شد.

اقتصادآنلاین - مروارید اسلامی؛ مجمع عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) امروز با حضور ۹۲ درصدی سهامداران در مرکز بین­‌المللی همایش‌های رازی برگزار شد. حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آسان پرداخت پرشین به بررسی و تشریح عملکرد این شرکت در سال مالی 96 و مهمترین برنامه­های آن برای سال جاری پرداخت. همچنین در این مجمع٬ حسابرس و بازرس قانونی و حسابرس مستقل گزارش خود را درخصوص صورت‌های مالی منتهی به تاریخ 29 اسفند ماه سال 1396 ارائه کردند. علاوه ‌بر این٬ از مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان سود قابل تخصیص٬ تقسیم سود 59 تومانی (۵۰ درصدی) برای هر سهم به تصویب رسید و ۵۰ درصد سود باقیمانده جهت افزایش سرمایه به حساب سود انباشته منظور شد.

گفتنی است آسان پرداخت پرشین در سال 95 با سرمایه هزار میلیارد ریالی در بازار دوم معاملات بورس شروع به کار کرد و سرمایه خود را بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سال 96 به دو هزار میلیارد ریال رساند.

امروز مجمع عمومی فوق العاده آسان پرداخت نیز برای تغییر موضوع فعالیت شرکت برگزار شد که به دنبال آن٬ دو فعالیت به موضوع اساسنامه اضافه شد و به تصویب رسید و این تغییرات در صورت تایید سازمان بورس در اساسنامه اعمال می شود. این فعالیت ها عبارتند از سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت ها و خرید و فروش کالا و خدمات در حوزه ICT. مهمترین دلیل این تغییرات در موضوع فعالیت شرکت٬ فعالیت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که به شرکت اعلام شده تا این بند به فعالیت ها اضافه شود تا حضور آسان پرداخت در فرودگاه تثبیت شود. همچنین٬ اضافه شدن بند سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت ها نیز مربوط به استارتاپ ها است و شرکت در نظر دارد با اضافه کردن این بند٬ امکان سرمایه گذاری در استارتاپ ها را داشته باشد.

در بخش پرسش و پاسخ٬ سهامدار عمده شرکت در رابطه با قرارداد آسان پرداخت با بانک کشاورزی و مبلغ آن توضیح داد که قرارداد با این بانک به صورت اجاره نیست٬ بلکه درصدی از تراکنش ها دریافت می شود اما سایر بانک ها بابت دستگاه های کارتخوان مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت می کنند. همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با برآورد eps سال ۹۷ ٬ رقم ۱۶۷ تومان اعلام شد. پرسش دیگر درمورد دلیل افزایش هزینه های فروش عمومی و اداری بود که پاسخ آن افزایش تعداد پرسنل٬ ورود به حوزه هایی که موجب افزایش هزینه می شود و همچنین افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد عنوان شد و با توجه به رشد و توسعه شرکت٬ طبیعی قلمداد شد. در رابطه با منابع درآمدی نیز عنوان شد که درآمد شرکت از سه بخش درآمدهای موبایلی (USSDوApp)٬ دستگاه کارتخوان (POS) و تراکنش های بانکی است. همچنین در رابطه با همکاری با استارتاپ ها نیز اعلام شد که شرکت با چند استارتاپ در حوزه هایی مانند مسکن٬ لوازم یدکی خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی در حال مذاکره است.