۰ نفر

نخستین مجمع عمومی مبین وان کیش برگزار شد

تقسیم سود ۹۰درصدی در مجمع «اوان»/ خبرهای خوش در راه است

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 274277
تقسیم سود ۹۰درصدی در مجمع «اوان»/ خبرهای خوش در راه است

نخستین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین وان کیش امروز در محل مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

اقتصادآنلاین - مروارید اسلامی؛ نخستین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین وان کیش به عنوان تنها شرکت حوزه اگریگیتوری و ارزش افزوده صبح امروز با حضور ۹۰ درصدی سهامداران برگزار شد. به استناد گزارش های رسمی، در دو ماه اخیر با وجود نابسامانی های موجود در بازار٬ مبین وان کیش یکی از باثبات ترین شرکت ها در نوسان های سهام به شمار می رود. مبین وان کیش در زمان عرضه اولیه در ۱۸ مرداد سال گذشته رکورد ٨٢٢٢٠ خریدار سهم را به خود اختصاص داده بود. از عمده سهامداران این شرکت می توان به سهم ۸۵ درصدی شرکت گسترش الکترونیک مبین و همچنین به تدبیرگران فردا و سرمایه گذاری پویا اشاره کرد و حدود ۱۰ درصد باقیمانده نیز در اختیار سهامداران حقیقی و حقوقی دیگر است.

کوتاه از عملکرد مبین وان کیش

به گفته سید صابر امامی٬ مدیرعامل شرکت مبین وان کیش (اوان)٬ پس از ورود این شرکت به فرابورس (۱۸ مرداد ۹۶) سود پیش بینی شده به طور کامل تحقیق یافته است. او با بیان اینکه معروف ترین سرویس این شرکت٬ خدمات ارزش افزوده پیامکی 2G٬ 3G٬ 4G بر بستر همراه اول است٬ اظهار داشت که ظرفیت بزرگی از مخاطبان از این سرویس استفاده می کنند. مبین وان در ابتدای سال ۹۶ با ۱۰  سرویس 3G شروع کرد و در پایان این سال به ۲۹ سرویس رسید. مهمترین اقدامات سال ۹۶ شرکت در حوزه خدمات ارزش افزوده همراه اول عبارتند از: راه اندازی ۱۹ اپلیکیشن جدید٬ راه اندازی ۵ سرویس وپ پوش٬ امضاء قرارداد و NDA با بیش از ۱۸ تامین کننده و استارتاپ جدید٬‌ برگزاری بیش از ۲۰ کمپین مختلف مناسبتی و غیر مناسبتی٬ برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه و حضور در نمایشگاه ها درخصوص شناسایی اپلیکیشن ها و استارتاپ های جدید٬ حفظ و توسعه سرویس های پیامکی و تایید ۵۳۰۰ محتوا بر روی سامانه سبا. مدیرعامل مبین وان تاکید کرد که سعی بر این است که اقدامات سال ۹۶ در سال جاری نیز ادامه یابد. بر این اساس٬ شناسایی و جذب نیروهای ارزشمند و دارای دانش و تجربه و تکیه بر دانش آنها٬ تمرکز بر وایرال مارکتینگ٬ کسب و حفظ رتبه دوم در میان شرکت های فعال در حوزه خدمات ارزش افروده در اپراتور همراه اول٬ عقد قرارداد با تامین کنندگان برتر و جذب سرویس های رقبا با پیشنهاد مزیت های رقابتی از جمله اهداف سال ۹۷ شرکت در حوزه خدمات ارزش افزوده همراه اول است.

امامی با اشاره به خدمات ارزش افزوده صوتی بر بستر تلفن ثابت به عنوان یکی از حوزه های فعالیت شرکت٬ اظهار داشت که همکاری با شرکت های بزرگ فعال در حوزه IVR در سال ۹۶ صورت گرفت که مزیت رقابتی تلقی می شود و در سال ۹۷ نیز ادامه می یابد. هشت ستاره سرویس خدمات ارزش افزوده صوتی بر بستر تلفن ثابت است که مشترکان تلفن ثابت می توانند با شماره گیری عدد ۸ و سپس کلید ستاره از تلفن ثابت به این خدمات دست یابند. او به این موضوع اشاره کرد که خبرهای خوبی درباره ۸ ستاره در راه است که در سامانه کدال اعلام خواهد شد.

سرویس استریمینگ (Streaming) نیز خدمت دیگری از سوی این شرکت است که خدمات صوتی و تصویری ارائه می دهد. مدیا وای فای (Media Wi-Fi) نیز سرویس آفلاینی است که در هواپیما یا سایر مکان ها امکان نصب دارد و مبین وان جزو معدود شرکت هایی در دنیا است که این سرویس را به شرکت های هوایی ارائه می دهد. در ایران نیز مبین وان تنها شرکتی است که این خدمت را ارائه می کند. با استفاده از مدیا وای فای می توان سرویس وای فای را در هواپیما ایجاد کرد. هواپیمایی آتا از جمله این شرکت های هواپیمایی است. مبین وان برنامه دارد که در سال ۹۷ حدود ۱۳ هواپیمای دیگر را به سامانه ایرمدیا وای فای تجهیز کند.

به گفته مدیرعامل شرکت٬ حمایت از استارتاپ ها و توجه خاص به نوآوری و کارآفرینی آنها از دیگر برنامه های این شرکت است. به علاوه٬ آموزش الکترونیک نیز از موضوعات مورد توجه مبین وان بوده است و شرکت به دنبال استفاده از ظرفیت دانش در حوزه فعالیت خود است.

اهداف پیش رو

امامی اهداف کلان و سالانه شرکت منتهی به سال ۱۳۹۹ را برشمرد: اصلاح ترکیب درآمدی٬ شناسایی فرصت های نوظهور بازار جهت سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوین٬ تمرکز بر نیاز بازار٬ ارتقای سهم مبین وان در بازار سرویس های ارزش افزوده پیامکی و صوتی٬ حضور فعال در تمامی حوزه های کسب و کار ارزش افزوده در اپراتور و تبدیل مبین وان به سازمانی یادگیرنده٬ چابک٬ پویا و مشتری مدار٬ از جمله اهداف کلان این شرکت است.

افزایش سهم درآمدی شرکت در بازارهای خارج از اپراتور از صفر درصد در سال پایه به حداقل ۶۰ درصد کل درآمد در پایان برنامه پنج ساله٬ کسب حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل کسب و کارهای جدید تا پایان برنامه٬ سرمایه گذاری جهت تحقیق و توسعه بازار٬ اختصاص سهم ۴۰ درصدی از سبد محصولات تامین کنندگان برتر محتوا به مبین وان٬ افزایش سهم درآمدی مبین وان در سرویس های سازمانی تا ۵۰ درصد از ظرفیت بازار٬ بهینه سازی فرآیندها در زنجیره ارزش و ارتقای دانش و فرهنگ سازمانی نیز از جمله اهداف سالانه شرکت است.

بندهای حسابرس و پرسش و پاسخ

امامی در ادامه در رابطه با مساله پرداخت حق بیمه قراردادهای ارائه خدمات و طرح دعوی شرکت درخصوص عدم شمولیت حق بیمه مذکور٬ اظهار داشت که رای به نفع شرکت صادر شده و بخشی از آن برگشت شده است و امید داریم که مابقی نیز برگشت شود. همچنین مساله مربوط به هزینه های مرتبط با درآمد خدمات ۸ ستاره ارائه شده از طریق ۲۲ شرکت مخابرات استانی نیز طبق توافق با مخابرات ایران حل شده و تا چند ماه آینده برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر ریسک های تهدیدکننده شرکت گفت: مبین وان هیچ وام بانکی ندارد و جریان نقدینگی خوبی دارد. هرچند بازار IT پرریسک است اما مبین وان در سمت کم ریسک آن فعالیت می کند. برنامه شرکت حرکت به سمت اهداف با حداقل ریسک است. سال گذشته برای دریافت پول از مخابرات٬ کمی مساله داشتیم که برطرف شد. او در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر برنامه افزایش سرمایه در شرکت پاسخ داد که در حال حاضر این موضوع در برنامه ها وجود ندارد.

مصوبات مجمع

صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ تصویب شد. در رابطه با معاملات با اشخاص وابسته٬ شرکت خود را ملزم به رعایت این بند می داند و به این ترتیب این بند مورد تصویب قرار گرفت. مجمع با تقسیم سود بیش از ۹۰ درصدی به مبلغ ۸۰ تومان برای هر سهم  موافقت کرد و زمان بندی پرداخت سود به سهامداران جزء از ابتدای مرداد ماه اعلام شد. موسسه مفید راهبر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی شرکت و موسسه آرمان آروین پارس به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. حق الزحمه حسابرس به هیات مدیره تنفیذ شد. روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. پاداش اعضای حقوقی هیات مدیره دو میلیارد ریال و حق حضور اعضای موظف هیات مدیره ۱۱ میلیون ریال به ازای یک جلسه در ماه تصویب شد.