۰ نفر

در نخستین روز خرداد در بورس کالا رقم خورد:

312 میلیارد تومان ارزش معاملات/ رشد 2 درصدی قیمت «پلی وینیل کلراید» شازند

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۰
کد خبر: 273462
312 میلیارد تومان ارزش معاملات/  رشد 2 درصدی قیمت «پلی وینیل کلراید» شازند

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 312 میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «پلی وینیل کلراید» پتروشیمی اروند اختصاص یافت که در حدود 26 میلیارد تومان معامله شد.

اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز سه شنبه یکم خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش 311 میلیارد و 928 میلیون تومان داشت که در 922 قرارداد منعقد شد؛ از این میزان 296 میلیارد و 740 میلیون و 300 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 266 میلیارد و 940 میلیون و تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا هم طی امروز به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» تعلق گرفت. این محصول امروز به میزان 26 میلیارد و 922 میلیون و 429 هزار تومان ارزش داشت.

 پلی وینیل کلراید به قیمت پایانی سه هزار و 848 تومان و با 4.7 درصد بالاتر از قیمت پایه خود با رقابت فروخته شد. این معامله با حجم حدود هفت هزار تن توسط کارگزاری «مفید» به طور نقدی داد و ستد شد. این محصول در معامله قبلی خود مورخ 25 اردیبهشت، به قیمت سه هزار و 775 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز حدود دو درصد ( 1.93 درصد ) افزایش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، روز سه شنبه یک خرداد ماه، میزبان دادوستد ۵۰ هزار و ۶۵۰ تن انواع مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۸۱ تن اسلاک واکس سنگین و ۲۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» به میزان 26 میلیارد و 922 میلیون  و 429 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی سه هزار و 848 تومان و با 4.7 درصد بالاتر از قیمت پایه با حجم حدود هفت هزار تن توسط کارگزاری «مفید» به طور نقدی داد و ستد شد.

گفتنی است این محصول در معامله قبلی خود مورخ 25 اردیبهشت، به قیمت سه هزار و 775 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز حدود دو درصد ( 1.93 درصد ) افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «منو اتانول آمین» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان 110 میلیون و603  تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی پنج هزار و 27 تومان و حجم 22 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «بانک ملی» داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز طی این روز شاهد دادوستد ۱۹ هزار تن گندم خوراکی، ۵۰ تن شکر سفید، یک هزار تن روغن سویا و ۳۰ هزار قطعه جوجه یکروزه بود.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «روغن خام سویا» آرژانتین و عرضه کنندگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اختصاص یافت. این محصول امروز سه میلیارد و 569 میلیون تومان ارزش داشت. روغن خام سویا به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 568 تومان فروخته شد. حجم این معامله 3500 تن بود که توسط کارگزاری «بانک کار آفرین» داد و ستد شد. 

کم ارزشترین محصول این تالار امروز هم به «جوجه یکروزه گوشتی» شرکت «کشت و صنعت ماهان سبز گلستان» به میزان 24 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول هم به قیمت پایه 800 تومان به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» خرید و فروش شد.

شایان ذکر است، معامله ۲۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده و ۸ هزار تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.