۰ نفر

در مجمع سالانه «پسهند» مطرح شد؛

تقسیم سود ۴۰ریالی برای هر سهم/آینده روشن سهامداران با افزیش ۲۵درصدی تولید و صادرات

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 272835
تقسیم سود ۴۰ریالی برای هر سهم/آینده روشن سهامداران با افزیش ۲۵درصدی تولید و صادرات

مجمع شرکت صنایع لاستیکی سهند با حضور بیش از 78 درصدی سهامداران برگزار شد و حاضرین تقسیم سود به ازای هر سهم 40ریال را تصویب کردند.

اقتصادآنلاین - هدی بذرافشان؛ روز چهارشنبه  26 اردیبهشت مجمع عمومی سالیانه شرکت صنایع لاستیکی سهند ساعت 10 صبح در هتل هما برگزار شد. بعد از استماع گزارش هیات مدیره  و تصویب صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، اعضای هیات مدیره به ترتیب سرمایه گذاری هامون کیش ، سرمایه گذاری توسعه صنایع پتروشیمی، گسترش تجارت هامون و کربن ایران انتخاب شدند.

گفتنی است؛ هیات ریئسه مجمع مذکور به ترتیب، آقای دیانت به عنوان رییس مجمع،  یاسر بزرگر، ناظر اول ، شریفیان ناظر دوم، رحمانی دبیر مجمع و سید علی خانی نماینده سازمان بورس نیز و سلطانی بازرس قانونی و حسابرس مستقل تشکیل شده بود.

افزایش 30 درصدی تولید در سالی که گذشت

در ادامه جلسه مدیرعامل به تشریح عملکرد و بیان آمار تولید و فروش سال گذشته شرکت پرداخت. وی با این که   تولید تسمه نقاله به رقم 1283 تن در سال 96 رسید گفت: در مجموع تولیدات شرکت به رقم 2025 تن رسید که افزایش 21 درصدی را نسبت به سال 95 نشان می دهد.

رحمانی در ادامه یادآور شد که در مقدار و مبلغ فروش نیز رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده ایم. در سال مالی گذشته مجموعا یک هزار و 197 تن انواع محصول را به قیمت 21 میلیارد و 246 میلیون تومان به فروش رسانده ایم که رشد 25 درصدی نسبت به سال 95 را نشان می دهد.

از دیگر نکاتی که مدیر عامل صنایع لاستیکی سهند به آن اشاره کرد اقدامات انجام شده در خصوص هم افزایی در مجموعه شرکت بود.

وی گفت: با خرید مواد اولیه از شرکت های کربن ایران ، نفت ایرانول و سرمایه گذاری توسعه صنایع لاستیک تلاش کردیم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، هم افزایی در دیگر زنجیرهای مجموعه را نیز داشته باشیم و خود را در برابر ریسک نوسانات نرخ ارز بیمه کنیم.  

چشم انداز روشن «پسهند»

اما در خصوص چشم انداز تولید برای سال جاری مدیرعامل گفت: طبق برنامه ها و طرح های پیش بینی شده ظرفیت تولید سال 97 به رقم 2500 تن برسد که می تواند در نهایت سود قابل توجهی را برای مجموعه به همراه آورد.

این عضو هیات مدیره همچنین در خصوص تاثیر نواسانات نرخ ارز و چاره اندیشی پیرامون فائق آمدن بر این مسله گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل مالی، تمام تلاش خود را داشته ایم که مواد اولیه را از داخل تهیه کنیم و ضرورت کمتری برای تامین مواد از خارج و نتیجتا خروج ارز داشته باشیم.

یکی دیگر از موارد طرح شده از سوی مدیرعامل ادامه برنامه معافیت مالیاتی مجموعه بود که این طرح از سال 95 آغاز شده و به مدت 10 سال ادامه دارد. وی همچنین افزود: خوشبختانه شرکت بدهی سنواتی مالیاتی ندارد.

افق وسیع صادرات در صنایع لاستیکی سهند

در ادامه جلسه رحمانی به مذاکره در خصوص صادرات محصول به کشور ترکیه اشاره کرد. وی گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته با طرف ترکیه ای آماده ایم تا بعد از عقد قرارداد صادرات خود را به این کشور شروع کنیم.

گزارش حسابرس

سپس حسابرس شرکت به قرائت گزارش حسابرسی پرداخت که مهمترین بند آن مربوط به نامه بانک اقتصاد نوین شعبه آفریقا که تعداد 14000000سهم از سهام سرمایه گذاری در شرکت بسته بندی پارس بابت تضمین وام دریافتی شرکت مذکور در سنوات گذشته همچنان در وثیقه است ، اگرچه سهام مذکور در سال های قبل از طریق مبایعنامه فروخته شده است؛ لیکن رفع تعهدات احتمالی شرکت از این بابت، منوط به تسویه تسهیلات بانکی توسط شرکت بسته بندی پارس است  که با توضیحات اعضای هیات مدیره، سهامداران قانع شدند.

همچنین سوالی پیرامون تاثیر نرخ ارز بر روند تولید و فروش شرکت از اعضای هیات مدیره پرسیده شد که با توضیحات تکمیلی سهامدار مربوطه قانع شد.

و اما بحث شیرین تقسیم سود

در پایان نیز با تقسیم به ازای هر سهم 40ریال و بدون پاداش هئیت مدیره در سال 97 و نیز تعیین حق حضور اعضای هیات مدیره به ازای حداقل یک جلسه حضور در جلسه هیات مدیره یک میلیون تومان، این مجمع بطور رسمی به کار خود پایان داد و ادامه جلسه به پرسش و پاسخ سهامداران اختصاص یافت.

قرارداد 60 میلیارد ریالی سال گذشته در فروش سال 97 می نشیند

در جلسه پرسش و پاسخ سهامداران، در پاسخ به این سوال که چرا رقم 60 میلیارد ریالی فروش سال پیش در صورت های مالی گزارش نشده بود، یادآوری شد که چون این مبلغ بطور کامل از خریدار اخذ نشده است، فروش 60 میلیارد ریالی در صورت های مالی سال جاری گزارش خواهد شد.