۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

گندم کل کشور با پشتیبانی دولت در بورس عرضه شود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 272790
گندم کل کشور با پشتیبانی دولت در بورس عرضه شود

عبدالله حاتمیان با اظهار موافقت نسبت به عرضه کلیه گندم‌ها در بورس کالا گفت: من معتقدم کلیه گندم‌ها باید در بورس عرضه شود البته دولت باید به عنوان پشتیبان در این عرصه، حضور به هم رساند و در واقع شوک ناشی از بازار را کنترل کند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از بورس کالا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم درگز به وضعیت نامطلوب گندم‌کاران کشور اشاره نمود و بیان کرد: ما در ایران تنش‌های اقلیمی متعددی داریم و زمانی که میزان بارندگی در کشور کاهش می‌یابد، اولین آسیب و ضرر به کشاورزان وارد می‌شود، همان‌طور که افزایش هزینه‌های سربار تولید و عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ضرر کشاورزان تمام می‌شود.

حاتمیان با بیان اینکه شهریورماه سال گذشته جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نمود اما با مخالفت دولت روبه‌رو گردید، گفت: در کشور ایران برخلاف سایر کشورهای دنیا، کشاورز با هزینه‌های بالای سربار تولید مواجه است و در نهایت اگر دولت به عنوان تنها مشتری مطمئن برای خرید گندم وارد عمل نشود، کشاورزان دچار آسیب خواهند شد.

نماینده مردم درگز با اشاره به عدم پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان در سال گذشته اظهار کرد: متأسفانه سال گذشته مطالبات کشاورزان با تأخیر پرداخت شد و این قشر دچار آسیب‌های مالی شدند. در قانون برنامه ششم آمده که به ازای تأخیر دولت، با همان نرخ رایجی که بانک، دیرکرد اخذ می‌کند، باید به کشاورزان دیرکرد پرداخت گردد .

حاتمیان در ادامه گفت: کشاورزان باید یاد بگیرند که محصولی باکیفیت تحویل دهند گرچه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی، در میان این قشر آموزش اعمال می‌کند اما متأسفانه آموزش‌ها از سوی برخی کشاورزان رعایت نمی‌گردد.