۰ نفر

اقتصاد آنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص کانال ۹۴هزار را پس گرفت/موتور خودرویی ها مجددا روشن شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 271153
شاخص کانال ۹۴هزار را پس گرفت/موتور خودرویی ها مجددا روشن شد

در سومین روز رالی صعودی شاخص ها تمام نماگرهای بازار مجددا سبزپوش شدند. گروه خودرو و ساخت قطعات، انبوه سازی و قند و شکر گروه های پُرتقاضای امروز هستند.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ در ادامه باز پس گیری قله های از دست رفته، شاخص امروز توانست با صعود 270واحدی (افزایش 30 درصدی) دوباره وارد کانال 94 واحد شود. شاخص هم وزن اما همچون روز گذشته با شیب بیشتری میل به صعود دارد و تا این لحظه با رشد 168 واحدی (افزایش ۱٫۰۲ درصدی) به ارتفاع 16هزار و 746 واحد رسید.

همچنین گفتنی است تاکنون 400میلیون ورقه بهادار به ارزش 80میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 70 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

در بین گروه های حاضر در بازار نیز اقبال به گروه انبوه سازی همچنان ادامه دارد و اغلب نمادهای این گروه برای دومین روزصف خرید را تجربه می کنند. معاملات گروه خودرو نیزاز میانه های بازار سمت و سوی مثبت به خود گرفت و تا این لحظه نمادهای «خزامیا»، «خکاوه» و «خرینگ» با صف خرید مواجه شدند. تمام نمادهای گروه قند و شکر نیز در محدوده های مثبت در حال معامله هستند.

همچنین گفتنی است در میان گروه های صنعت، خودرو، فلزات اساسی و مواد شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این بین معاملات مثبت نمادهای «همراه»، «خساپا»، «کگل» و «خپارس» هرکدام به ترتیب 37، 25، 19 و 15 واحد شاخص را تقویت کردند.

از سوی دیگر اما «فملی»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بازار داشتند. امروز «تاپیکو» با تعدیل منفی 25 درصدی سهامداران خود را غافلگیر کرد. این شرکت اعلام کرده است که با تغییرات متغییرهای کلان اقتصادی در سال 97 و فرصت محدود تا پایان سال مالی سود پیش بینی شده حاصل از فروش سرمایه گذاری های این شرکت برای سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 97 محقق نخواهد شد. از این رو سود هر سهم از 246 ریال به 200 ریال کاهش خواهد یافت.

در فرابورس هم آیفکس با رشد 8 واحدی به ارتفاع یک هزار و 82 واحد رسید. نمادهای «زاگرس»،«ذوب» و «مارون» مجموعا 5 واحد شاخص فرابورس را تقویت کردند. در این بازار نیز 193میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۰ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 28 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در فرابورس اختصاص داشت.