۰ نفر

امروز در بورس کالا رقم خورد:

۷۸۱میلیارد تومان ارزش معاملات/ «ورق گرم C» مبارکه با ارزشترین

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 269738
۷۸۱میلیارد تومان ارزش معاملات/ «ورق گرم C» مبارکه با ارزشترین

امروز مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران، ارزشی حدود 781 میلیارد تومان داشتند. در این بین تالار صنعتی بیشترین ارزش را در حدود629 میلیارد تومان به خود اختصاص داد که بیشترین سهم یعنی حدود 99 میلیارد تومان آن نیز مربوط به معاملات «ورق گرم C» شرکت «فولاد مبارکه» بود.

اقتصاد آنلاین_لیلی شهیر؛ امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش  781میلیارد و 542 میلیون و 200 هزار تومان داشتند که از این میزان 748 میلیارد و 716میلیون و 700 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت.

گفتنی است، تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 629 میلیارد و276میلیون تومان به خود اختصاص داد. با ارزشترین محصول این تالار هم به «ورق گرم C» شرکت «فولاد مبارکه» به میزان 99 میلیارد و 280 میلیون و 500 هزار تومان اختصاص یافت.

همچنین در مقایسه معاملات محصولات این تالار با روز معاملاتی گذشته در میابیم، قیمت ورق های فولادی شرکت مبارکه افزایش یافتند، همچنین قیمت ها در محصول سبد میلگرد مخلوط ذوب آهن کاهشی بوده اما در معاملات سبد تیرآهن مخلوط این شرکت شاهد رقابتی حدود 3 درصدی نسبت به قیمت های پایه امروز بودیم. 

تالار صنعتی

امروز تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله یک هزار تن شمش آلومینیوم، ۱۰ هزار تن سبد میلگرد مخلوط ، ۱۶ هزار تن سبد تیر آهن، یک هزار و ۵۰۰ تن سبد میلگرد و ۳۰ هزار تن تختال C بود.همچنین ۹۲ هزار و ۸۵۰ تن انواع ورق قلع اندود، گالوانیزه، سرد و گرم B و گرم C نیز در این تالار به فروش رسید. علاوه بر این ۷۱ هزار و ۱۶۲ تن نیز انواع ورق سرد و گرم B و گرم C در سیستم معاملاتی مچینگ به ثبت رسید.

با ارزشترین محصول این تالار امروز نیز به «ورق گرم C» شرکت «فولاد مبارکه» به میزان 99 میلیارد و 280 میلیون و 500 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول امروز با قیمت پایانی کیلویی دو هزار و735 تومان و حجم 36 هزار و 200 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف فروخته شد.

«سبد میلگرد مخلوط» شرکت «ذوب آهن اصفهان» هم امروز کم ارزشترین محصول این تالار به میزان 268 میلیون تومان بود. این محصول هم امروز با قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 680 تومان و حجم 1000تن توسط کارگزاری «تدبیرگر سرمایه» به طور سلف داد و ستد شد. 

رشد قیمت ها در معاملات ورق مبارکه

امروز «ورق گرمB » فولاد مبارکه با قیمت پایانی دو هزار و 766 تومان و با 11.2 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه معامله شد. گفتنی است، این قیمت در مقایسه با قیمت پایانی در معامله نوبت قبل که در 10 اردیبهشت انجام شد، تقریبا ثابت ماند و تنها 200 ریال افزایش داشت. 

همچنین ورق گرمC  این شرکت امروز با 10 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه (دو هزار و 486 تومان) با قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 735 تومان معامله شد. این محصول هم هفته گذشته دو هزار و 910 تومان معامله شده بود که در معامله امروز با 2.20 درصد افزایش رو به رو بوده است.

محصول دیگری که امروز در تالار صنعتی توسط شرکت فولاد مبارکه عرضه و معامله شد ورق سرد B بود. این محصول به قیمت کیلویی دو هزار و 936 تومان با 0.9 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه دو هزار و 910 تومانی معامله شد. شایان ذکر است، ورق سرد B در هفته گذشته با قیمت پایه یعنی دو هزار و 910 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز 0.89 درصد افزایش رو به رو بوده است.

کاهش 3 درصدی قیمت سبد میلگرد ذوب

سبد میلگرد مخلوط شرکت ذوب آهن اصفهان نیز امروز طی سه عرضه 5000 تنی با قیمت پایه دو هزار و 670 تومان، 1000 تنی با قیمت دو هزار و 680 تومان و ده هزار تنی با قیمت کیلویی دو هزار و 650 تومان و بدون رقابت در قیمت های پایه معامله شد.  

این محصول در معامله پیشین خود با قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 747 تومان و 1.74 درصد بیشتر از قیمت پایه (2.700 تومان) معامله شده بود. در مقایسه معدل قیمتی سبد میلگرد مخلوط ذوب آهن اصفهان در معاملات امروز با معامله قبلی، کاهش حدود سه درصدی قیمت در این محصول مشاهده می شود.

رقابت معاملاتی سبد تیرآهن ذوب

گفتنی است، دیگر محصول عرضه شده این شرکت در روز معاملاتی جاری، سبد تیرآهن 14 تا 18 بود که در دو عرضه و با رقابت  معامله شد. عرضه هزار تنی این محصول با 3.1 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت نهایی دو هزار و 815 تومان معامله شد. همچنین در دیگر عرضه آن که 10 هزار تن بود، محصول با سه درصد افزایش نسبت به قیمت پایه یعنی دو هزار و 780 تومان معامله شد.

تالار پتروشیمی

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی هم امروز یازده هزار و ۷۱۴ تن قیر، ۱۶ هزار و ۱۵۴تن مواد پلیمری، سه هزار تن لوب کات و یک هزار و ۱۳۰ تن گوگرد معامله شد. شایان ذکر است ۲۴ هزار و ۹۵۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

با ارزشترین محصول تالار پتروشیمی امروز هم به «پلی پروپیلن پزشکی» «پتروشیمی شازند» به میزان هشت میلیارد و148 میلیون و 850 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی پنج هزار و 157تومان و حجم یک هزار و 580 تن توسط کارگزاری «بانک ملی» به طور سلف معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به «قیر 250» «نفت جی» به میزان 43 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایانی کیلویی یک هزار و 720 تومان و حجم 25 تن به طور نقدی توسط کارگزاری بانک سامان داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار کشاورزی بورس کالای ایران هم امروز میزبان دادوستد ۲۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بود. طی این روز و در تالار مذکور شش هزار تن گندم خوراکی و ۵۵ هزار قطعه جوجه یک روزه معامله شد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز، «گندم خوراکی» کردستان و عرضه کنندگی شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. این محصول یک میلیارد و 443 میلیون تومان ارزش داشت. این محصول با قیمت پایانی 902 تومان و حجم 1600 تن توسط کارگزاری «سینا» به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز نیز به «جوجه یکروزه» شرکت «قطره طلای نوشهر» به میزان 71 میلیون و500 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول هم با قیمت پایه یک هزار و 300 تومان و حجم 55 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» خرید و فروش شد. 

شایان ذکر است، همچنین ۵۰۰ تن روغن پالم اولئین نیز در تالار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.