۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رنگ سبز شاخص پرید/ بازهم قندی‌ها شیرین شدند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 269015
رنگ سبز شاخص پرید/ بازهم قندی‌ها شیرین شدند

در ساعات اولیه معاملاتی بورس تهران، شاخص با صعود 25 واحدی تلاش کرد از محدوده های منفی دور شود اما با کم رنگ شدن حمایت حقوقی ها و افزایش فشار فروش حقیقی ها، شاخص راه رفته را بازگشت و هم اکنون با 148 واحد کاهش در ارتفاع 93 هزار و 463 واحد قرار دارد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ در اولین روز هفته جاری با انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص پایبندی آمریکا به برجام، فضای سیاسی حاکم بر بورس پُررنگ تر شد. در بازارهای مالی موازی نیز که بصورت زیرپوستی روزهای ملتهبی را سپری می کنند، افزایش تقاضا برای سکه و دلار موجب افزایش قیمت شده است. با وجود این شرایط نمی توان انتظار روزهای خوشی را برای بازار سهام در هفته جاری داشت.

در تالار حافظ اما تا کنون تمام نماگرهای بازار در محدوده های قرمزرنگ قرار دارند. شاخص کل با افت 0.14 درصدی و شاخص هم وزن با کاهش 0.09 درصدی جو کلی بازار را منفی گزارش می دهند. شاخص فرابورس هم که در ابتدای صبح 2 واحد مثبت بود، نتوانست بر فشار فروش معامله گران غلبه کند و اکنون با عقبگرد 1.5 واحدی در ارتفاع یک هزار و 55 واحد قرار دارد.

تا این لحظه 400 میلیون ورقه بهادار به ارزش 110 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان تنها 70 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم اختصاص داشته است.

در بین نمادهای تاثیرگذار اما «فارس»، «بفجر» و «رانفور» هرکدام به ترتیب 39، 13 و 12 واحد شاخص را عقب کشیدند. در سوی مثبت های ضعیف بازار «مبین»، «شبندر» و «فایرا» بیشترین تاثیر مثبت را بر دماسنج بورس داشته اند.

در آن سوی دیگر تالار شیشه ای اما با گذشت بیش از دو ساعت از آغاز معاملات شاهد جو فروش در گروه های نفتی و فلزات اساسی هستیم. از سوی دیگر اما طبق روال روزهای منفی بازار، اقبال سهامداران به گروه قندی سبب افزایش قیت در تمام نمادهای گروه قند و شکر شده است. در این گروه امروز، «قشرین» صورت مالی شش ماهه خود را در کدال منتشر کرد که مطابق با آن سهم در شش ماه منتهی به 29 اسفند 96 توانسته 1769 ریال سود به ازای هر سهم کسب کند. این در حالی است که شرکت برای دوره مشابه سال 95 زیان 56 ریالی به سهامدارانش تحمیل کرده بود.