۰ نفر

اقتصاد آنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

تغییر جهت پیکان شاخص/ بازار صعودی با حمایت پالایشی‌ها

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 268282
تغییر جهت پیکان شاخص/ بازار صعودی با حمایت پالایشی‌ها

با گذشت دو ساعت از شروع معاملات تالار شیشه‌ای، نماگر بازار سعی در حفظ وضعیت صعودی خود دارد و تا این لحظه با رشد 35 واحدی به ارتفاع 93 هزار و 620 واحد رسیده است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ معاملات بورس تهران در حالی انجام می شود که بازی شطرنج سیاست در حساس ترین مراحل خود قرار دارد. از سویی دیگر نشانه های مثبت از وضعیت بنیادی شرکت های بورسی  سایه بیم و امید را در میان سهامداران پُررنگ تر کرده است.

از این رو در جریان دادوستدهای روز جاری تمام نماگرهای بازار به جز ایفکس در محدوده سبزرنگ قرار دارند.  تا کنون 325 میلیون ورقه بهادار به ارزش 80 میلیارد تومان در بورس معامله شده است که از این میزان 60 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

اما در میان گروه های صنعت، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این بین معاملات مثبت نمادهای «مبین»، «شتران» و «شبندر» شاخص کل را 60 واحد افزایش دادند. از سویی دیگر افزایش فشار عرضه در «فولاد» ، «فایرا» و«فخوز» بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر بازار تحمیل کرد.

آیفکس اما همانطور که گفته شد در خلاف جهت سایر نماگرها در محدوده های منفی به کار خود ادامه می دهد و تا این لحظه با افت 3.5 واحدی، رشد روز گذشته خود را پس گرفت. در این بازار نیز تاکنون 101 میلیون ورقه بهادار به ارزش 67 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان تنها 18 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در  فرابورس اختصاص داشت.

در بین نمادهای بزرگ فرابورسی «سرچشمه»، «ذوب» و «خراسان» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند اما از سویی دیگر معاملات منفی در نماد «مارون» به تنهایی 5.2 واحد شاخص فرابورس را عقب کشید.