۰ نفر

امروز در بورس کالا رقم خورد؛

یک هزار و ۷۶۰میلیارد تومان معامله انواع کالا/ «مس کاتد» فملی با ارزشترین محصول

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۱
کد خبر: 267858
یک هزار و  ۷۶۰میلیارد تومان معامله انواع کالا/ «مس کاتد» فملی با ارزشترین محصول

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در نهمین روز اردیبهشت ماه شاهد معاملاتی با ارزش حدودی یک هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بود. در این میان تالار صنعتی حدود ۷۰۰میلیارد تومان باارزشترین تالار بود.

اقتصاد آنلاین_لیلی شهیر؛ امروز نهم اردیبهشت، بورس کالای ایران ارزشی معادل یک هزار و 760 میلیارد و 476 میلیون و900 هزار تومان داشت که در یک هزار و 877 قرارداد منعقد شد. از این میزان یک هزار و556 میلیارد و 968 میلیون و 800 هزار تومان آن به بازار داخلی اختصاص یافت.

گفتنی است، امروز تالار صنعتی نیز با ارزشترین تالار بورس کالا بود که ارزشی معادل698 میلیارد و 104 میلیون و 200 هزار تومان داشت. با ارزشترین محصول این تالار هم «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران بود که حدود 80 میلیارد تومان ارزش داشت.

تالار پتروشیمی

شایان ذکر است، امروز یک هزار و ۷۷۸ تن مواد پلیمری، هفت هزار و ۹۰۴ تن قیر، ۸۲۰ تن گوگرد گرانوله، ۱۶ هزار تن لوب کات، ۲۲ هزار و ۶۳۵ تن وکیوم باتوم و ۴۴۰ تن مواد شیمیایی  در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا معامله شد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار «لوب لوکات سنگین» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان 22 میلیارد و 28میلیون و 400 هزار تومان بود. این محصول به قیمت پایانی کیلویی یک هزار و 835 تومان و حجم 1200 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» معامله شد.

کم ارزشترین محصول (187 میلیون و 480 هزار تومان) این تالار نیز «قیر 250 MC» شرکت «نفت جی» بود. این محصول نیز  امروز با قیمت پایانی کیلویی یک هزار و 720 تومان و حجم 109 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» داد و ستد شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی هم در این روز معامله ۱۸۰ تن مس مفتول، سه هزار تن مس کاتد، ۵۰۰ تن مس کم عیار، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۳۳۰ تن سبد میلگرد مخلوط، یک هزار تن سیمان تیپ یک و دو هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز «مس کاتد» شرکت «ملی صنایع مس ایران» به میزان 80 میلیارد و 456 میلیون و 40 هزار تومان بود. این محصول به قیمت پایانی کیلویی 28 هزار و 734 تومان و حجم 2800 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «ارگ هومن» معامله شد.

کم ارزشترین محصول (25 میلیون و 400 هزار تومان) این تالار نیز «مس کم عیار» شرکت ملی صنایع مس ایران بود. این محصول امروز به قیمت پایانی کیلویی 50 تومان و حجم 500 تن به طور نقدی توسط کارگزاری سی ولکس داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

امروز همچنین تالار محصولات کشاورزی بورس کالا شاهد دادوستد چهار تن و ۸۵۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بود. همچنین طی این روز و در تالار مذکور هفت هزار و ۴۰۰ تن گندم، ۵۰ تن شکر نیز به فروش رسید.

با ارزشترین محصول این تالار نیز «زعفران رشته ای» خراسان رضوی به میزان 10 میلیارد و 684 میلیون و 520 هزار تومان بود. این محصول هم امروز به قیمت پایانی کیلویی چهار هزار و 856 تومان و حجم 2.2 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» و عرضه کنندگی «سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران» به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم شکر سفید «قند پیرانشهر» به میزان 68 میلیون و 50 هزار تومان بود. این محصول به قیمت کیلویی دو هزار و 722 تومان به میزان 25 تن توسط کارگزاری بهمن به طور نقدی به فروش رفت.

شایان ذکر است، همچنین تالار صادراتی بورس کالای ایران در این روز معامله هفت هزار تن قیر را تجربه کرد.