۰ نفر

مجامع آنلاین، گامی در جهت سهولت برگزاری مجمع شرکت‌ها

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 265792
مجامع آنلاین، گامی در جهت سهولت برگزاری مجمع شرکت‌ها

با افزایش شرکت های بورسی و رشد قابل توجه تعداد سهامداران در کنار توسعه بازار در مناطق مختلف کشور و ورود سرمایه گذاران خارجی پس از برجام و تغییر مکانیزم خرید و فروش از دستی و تلفنی به آنلاین، سایر عملیات بازار نیز نیازمند همگامی و پذیرش تکنولوژی های جدید هستند.

 از سوی دیگر سهامداران مجامع شرکت ها را محلی برای دسترسی به جدیدترین و به‌روزترین اخبار و برنامه ها و وضعیت شرکت ها می دانند. مجامع شرکت ها فرصتی برای سرمایه گذاران برای پرسش و پاسخ از مدیران شرکت است. همه این موارد در کنار لزوم کارایی اطلاعاتی سبب می شود تا مکانیزم مجامع مورد توجه باشد.

از سوی دیگر، حضور فیزیکی در مجامع اکنون حتی در شهری مانند تهران دشوار است. همچنین هزینه برگزاری مجامع به شدت افزایش یافته و مجامع شرکت های پر سهامدار با ترکیب سهامداری توزیع شده، مسائل و پیچیدگی های زیادی برای رای گیری و تشکیل مجمع دارند. در عین حال که بعضا مدیریت مجامع شرکت ها ممکن است چالش برانگیز باشد.

در نتیجه، ضرورت برگزاری مجامع به صورت از راه دور و آنلاین بیش از پیش احساس می شود. شرکت "نابت" در حوزه ارتباطات ویدیویی دارای محصولات متنوعی از جمله زیرساخت های ویدیویی دانش بنیان است. این شرکت در راستای ارائه خدمات برای برگزاری بهتر مجامع شرکت ها، برنامه مجمع آنلاین را طراحی و اجرایی کرده است.

مجمع آنلاین نابت امکان حضور در مجمع، احراز هویت، مشاهده مستندات و مشاهده زنده مجمع، امکان طرح سوال به صورت ویدیویی، صوتی و متنی را داراست و همچنین قابلیت رای گیری را نیز دارد.

به این ترتیب شرکت ها هزینه کمتر و مدیریت بهتری بر مجامع خود خواهند داشت، سهامداران می توانند به سادگی به مجامع دسترسی داشته باشند و نهاد ناظر می تواند شفافیت اطلاعاتی بهتر و بیشتری ایجاد کند. همچنین با حذف پیش بینی سود، امکان برگزاری ویدئو کنفرانس عملکردهای فصلی مشابه بازارهای مالی توسعه یافته به سادگی از طریق مجامع آنلاین امکان پذیر است.

سرعت و سهولت برگزاری و مدیریت مجامع آنلاین سبب شده تا شرکت ها در بازارهای سرمایه کشورهای دیگر، عموما از مجامع آنلاین بهره ببرند.

*کارشناس بازار سرمایه و موسس مجمع آنلاین نابت