۰ نفر

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر در مصاحبه با اقتصاد آنلاین تصریح کرد؛

نگرانی از بابت سال‌۹۷ نداریم/ نوسانات نرخ ارز مقطعی است

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 265442
نگرانی از بابت سال‌۹۷ نداریم/ نوسانات نرخ ارز مقطعی است

محمد طالبی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در مصاحبه اختصاصی با اقتصادآنلاین با اشاره به روند رو به رشد زیرمجموعه های این شرکت بیان کرد: باتوجه به تدابیری که برای کاهش ریسک نوسانات ارزی در مجموعه غدیر اجرا شده است، نگرانی از بابت این موضوع نداریم و رشد EPS را برای سهام این مجموعه در پایان سال ‌۹۷ متصوریم.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در حاشیه آخرین روز فاینکس یازدهم، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، مهمان اختصاصی اقتصادآنلاین توضیحاتی  پیرامون چشم انداز «وغدیر» در سال 97 ارائه کرد. وی با بیان اینکه تمام مدیران مجموعه در تلاش برای افزایش بهره وری و تحقق اهداف از پیش تعیین شده شرکت سرمایه گذاری غدیر هستند تاکیید کرد، امیدواریم در سال جدید اخبار خوشی را برای سهامداران شرکت داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص پوشش دادن نوسانات نرخ ارز در سبد سرمایه گذاری غدیر گفت: از آنجاکه پرتفوهای بورسی و غیربورسی مجموعه غدیر بسیار متنوع است، انتظار ما این است که بتوانیم سال پیشرو را با موفقیت و بدون نگرانی پشت سر بگذاریم.

محمد طالبی در پاسخ به این سوال که کدام پرتفوی مجموعه غدیر در سال 97 بیشترین بازدهی را خواهد داشت، گفت: پرتفوی ساختمانی شرکت که در سال های پیش تا حدی با کندی پیش رفته است، امیدواریم در سال جاری شاهد بهبود وضعیت این پرتفوی در پی رونق بخش مسکن باشیم. البته سایر پرتفوهای سرمایه گذاری غدیر نیز قابلیت تحقق سود قابل قبول برای سال 97 را دارند از جمله پرتفوی شرکت های پتروشیمی ، برق و انرژی و فلزی ومعدنی.

در ادامه وی با تاکید بر این موضوع که نوسانات نرخ ارز مقطعی و زودگذر است بیان کرد: با بررسی هایی که انجام داده ایم، شرایط کلی را عادی می بینیم و موضوع نگران کننده ای وجود  ندارد. از طرفی دیگر دولت هم بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است و با تثبیت نرخ ارز توانسته آرامش را به بازار بازگرداند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که افرادی که در کارخانه ها و پروژه های بزرگ فعالیت می کنند با واقعیت اقتصاد سرو کار دارند و چون پروژه ها و کارخانه ها یک نگاه بلند مدت به اقتصاد دارند، موضوعات سفته بازی تاثیری بر روند این مجموعه ها ندارد.

درپایان مدیرعامل مجموعه غدیر با اشاره به وضعیت فعلی صنایع گفت: امیدواریم که مدیران اقتصادی کشور نیز دست به دست هم دهند و شرایط آرامی را برای اقتصاد فراهم آورند تا فعالین واقعی اقتصادی بتوانند در ثبات به کار خود ادامه دهند. وی تصریح کرد: هرچقدر بتوان نوسانات موقتی که ناشی از برخی عوامل روانی است را کنترل کرد، حوزه های اصلی اقتصاد بهتر می توانند برنامه های خود را به پیش برند.