۰ نفر

در فاینکس ۲۰۱۸رو نمایی شد:

سامانه «پاسارگاد تریدر» کارگزاری بانک پاسارگاد/ امکان انجام معالات شرطی

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 265192
سامانه «پاسارگاد تریدر» کارگزاری بانک پاسارگاد/ امکان انجام معالات شرطی

در سومین روز فاینکس ۲۰۱۸آخرین دستاورد کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان نرم افزار «پاسارگاد تریدر» رونمایی شد. مزیت های انحصاری این سامانه انجام سفارشات شرطی و وجود سیستم اعلان به عموم بازدید کنندگان است.

اقتصاد آنلاین_لیلی شهیر؛ کارگزاری بانک پاسارگاد در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مالی و سرمایه‌گذاری کشور به‌ منظور تبیین اهداف خود و بسترسازی برای بهره‌برداری از این رویداد، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و در این نشست از جدیدترین سامانه خود با نام «پاسارگاد تریدر» رونمایی کرد. گفتنی است، این سامانه دارای سیستم سفارش‎های شرطی و سیستم اعلان در نرم‎افزار معاملات برخط است که از امروز در دسترسی عموم کاربران این کارگزاری قرار گرفت. از مزایای استفاده از سیستم معاملات شرطی می توان بدون پیگیری لحظه ای  رویدادهای بازار، بر مبنای شروط تعیین شده از حداقل فرصت ها استفاده بهینه داشت.

نگاهی به معاملات شرطی

به گفته مدیرمعاملات برخط کارگزاری بانک پاسارگاد: به تازگی مجوز عملیاتی شدن معاملات شرطی در بازار سهام از سوی سازمان بورس صادر شده است. این نوع معامله مشابه معاملات الگوریتمی است اما تفاوت مهم آن سادگی و قابل دسترس بودن در روند سفارش دهی خرید و فروش سهام شرکت‎های بورسی و فرابورسی است.

مصطفی اکبریان افزود: معامله­ گران با به‌کارگیری تحلیل و تجربه معاملاتی خود در بازار سهام، می‌توانند شرایط خاصی را تعیین کرده و این شروط را در سیستم بکار برند. لازم به ذکر است؛ این شروط بدون هیچگونه محدودیتی از نظر تعدادی ثبت خواهد شد. این روش مناسب کلیه سهامداران و کاربران اعم از حرفه‌ایی و مبتدی است. با استفاده از سیستم معاملات شرطی می توان بدون پیگیری لحظه ­ای نوسانات و رویدادهای بازار، بر مبنای شروط تعیین شده از حداقل فرصتها استفاده بهینه داشت.

 او معاملات شرطی را مشابه معاملات الگوریتمی دانست و گفت: تفاوت مهم این معاملات سادگی و قابل دسترس بودن آن در روند سفارش دهی خرید و فروش سهام شرکت‎های بورسی و فرابورسی است .در این روش، قیمت‌ها و حجم های مختلف، مرکز توجه سیستم قرار می‌گیرد و از هرگونه پیچیدگی و متغیرهای متعدد دور می‌شود و با شروط تعیین شده سفارش به صورت خودکار به هسته معاملات ارسال می شود.

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک پاسارگاد در توضیح بیشتر این سامانه تصریح کرد: کارگزاری توانسته سیستم سفارش‎ های شرطی را به بهترین و ساده ترین شکل در نرم ‎افزار معاملات آنلاین خود قرار دهد تا امکان دسترسی آسان تر برای معامله‌ گران حرفه‎ای فراهم شود. دراین شرایط، معامله گران با به ‌کارگیری تحلیل و تجربه معاملاتی خود در بازار سهام  می‌توانند شرایط خاصی را تعیین کرده و این شروط را در سیستم به کار برند. این شروط بدون هیچگونه محدودیتی از نظر تعدادی ثبت خواهد شد و مناسب کلیه سهامداران و کاربران اعم از حرفه ‌ای و مبتدی است.

انواع این سفارش ها در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری بانک پاسارگاد شامل : خرید از محل فروش، فروش پس از خرید، انجام و لغو (خرید)، انجام و لغو (فروش) و نیز ویرایش زمانی هستند.  

نگاهی به سیستم اعلان ها

اکبریان در خصوص سیستم اعلان ها توضیح داد: با استفاده از اعلان ها می توانید بر روی هر نماد اعلان های دلخواه خود را ایجاد کرده تا در صورت وقوع و تحقق شرایط مورد نظر شما در آن نماد، سیستم آن را به شما اطلاع دهد .مهمترین قابلیت های سیستم اعلان ها نیز شامل: اعلان حد ضرر و حد سود تعریف شده توسط کاربر، اعلان سهام در آستانه صف خرید و فروش و یا ایجاد صف خرید و فروش، اعلان ریزش صف خرید و جمع شدن صف فروش در نمادی خاص، پرشدن حجم مبنا در نمادی خاص، تغییر روند یک سهم (از منفی به مثبت یا برعکس) و اعلان های مختلف و نامحدود بر روی حجم معاملات و حجم بهترین تقاضا و عرضه است.

فاینکس 2018 فضایی برای معرفی آخرین دستاوردها

او همچنین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اطلاع از آخرین دستاوردها و اطلاعات صنایع از طریق برپایی نمایشگاه در سطوح مختلف امکان پذیر است و بازار سرمایه نیز از چنین رویدادی با هدف افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با ساز و کار بازار سرمایه، ایجاد بستری هموار جهت همکاری و تعامل فعالین بازار پول و سرمایه و اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات نوین این بازار بهره می برد.

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک پاسارگاد در پایان افزود: در تمامی بازارها از جمله بازار سرمایه، پول و بیمه خدمات مختلف و متنوعی ارایه می شود و استفاده کنندگان و بهره برداران از این خدمات باید به طور پیوسته از جزئیات و نحوه ارایه آنها با خبر باشند. براین اساس، در این رویداد تلاش داریم تا برای افزایش بهره مندی بازدید کنندگان و فعالین بازار، آخرین دستاورد این کارگزاری را در قالب ارایه نرم افزار پاسارگاد تریدر و مزیت های انحصاری آن یعنی سفارشات شرطی و سیستم اعلان به عموم بازدید کنندگان عرضه کنیم.