۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

حمایت از کالای ایرانی با حمایت از سودآوری شرکت‌ها/ حفظ نقدینگی بازار سهام

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 263201
حمایت از کالای ایرانی با حمایت از سودآوری شرکت‌ها/ حفظ نقدینگی بازار سهام

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مقررات‌زدایی در رأس فعالیت‌های سازمان بورس قرار گرفته و اصلاح دامنه نوسان و حجم مبنا نیز در صورت موافقت شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

 شاپور حمدی گفت: در بازار سرمایه برای حمایت از کالای ایرانی باید نرخ تأمین مالی تولید کنندگان داخل کشور را با انتشار اوراقی که نرخ آن‌ها بهتر از تسهیلات بانکی است، مورد توجه قرار داد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،وی گفت: بر این اساس امسال سازمان بورس بنا دارد برای تولید کننده‌های بخش خصوصی از طریق تأمین مالی و افزایش وزن آن نسبت به تأمین مالی دولت اقدام های موثری را ترتیب دهد. این موضوع در نهایت به دولت نیز کمک می کند، چون لازم به حضور آْن در همه بخش‌های اقتصاد نخواهد بود

این مقام مسئول دومین اقدام برای حمایت از کالای ایرانی را تلاش برای تداوم و رشد سودآوری شرکت‌های بورسی به عنوان شرکت‌های شفاف کشور عنوان کرد و افزود: باید سیاست‌هایی که در کشور اتخاذ و گرفته می‌شود، چنین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی دچار آسیب و خسارت نشوند و از سودآوری آن‌ها صیانت کرد.

به گفته وی وقتی شرکت‌های بورسی سودآوری خوبی داشته باشند، می‌توانند قیمت‌ها و کیفیت محصولات خود را به گونه‌‌ای تنظیم کنند که خرید کالای ایرانی توجیه بیشتری داشته باشد. کالاهایی که همگن بوده و عرضه آن‌ها در بورس کالا باید با جدیت دنبال و کمک کرد که بدون واسطه بتوانند به خریداران دست پیدا کنند.

رییس سازمان بورس در برابر این پرسشی مبنی بر اینکه در شرایط التهاب بازار ارز و سکه چه تمهیداتی اندیشیده شده که پول‌های پارک شده و نقدینگی در گردش بازار سرمایه از بورس خارج نشود، پاسخ داد: بحث سودآور شدن شرکت‌های بورسی و تقویت سودآوری شرکت‌ها اصلی‌ترین اقدامی است که سازمان بورس و کمک همه جانبه آن را نیاز دارد.

به باور محمدی بخش صنعت کشور باید به تولید کننده‌ها کمک کند و سازمان بورس نیز با شفافیت بیشتر و کمک به تأمین مالی آن‌ها و ارتقاء تکنولوژی و بهره‌وری به این واحدها یاری خواهد رساند.

وی افزود: در بازار سرمایه باید اوراقی وجود داشته باشد که علاوه بر جذابیت باعث نگه داشتن پول‌ها در این بازار شود. اگر سهام بازدهی و رشد داشته باشد بطور طبیعی کمک می‌کند که نقدینگی در این بازار بماند.

محمدی با بیان اینکه پارسال وعده اصلاح توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی محقق شد، گفت: امسال مقررات زدایی در رأس فعالیت‌های سازمان بورس قرار گرفته و این در حالی است که اصلاح دامنه نوسان پویا و حجم مبنا نیز در صورت موافقت شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.