۰ نفر

معاون فرابورس خبر داد

فروش ۲۵زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا و صندوق نفت در سامانه جدید

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 258087
فروش ۲۵زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا و صندوق نفت در سامانه جدید

معاون فرابورس با اشاره به آمادگی صندوق نفت برای فروش ۴ شرکت از طریق سامانه ادغام و تملیک،گفت: فهرست ۲۱ شرکت آماده واگذاری بنیاد تعاون ناجا نیز دریافت شده تا بعد از بازاریابی، عرضه شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، سید مهدی علم‌الهدی از دریافت فهرست 21 شرکت آماده واگذاری بنیاد تعاون ناجا به فرابورس ایران خبر داد و به سنا گفت: بعد از انجام بازاریابی و مذاکره با مشتریان احتمالی، مرحله عرضه این تعداد شرکت از مجرای بورس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی نفت برای فروش 4 شرکت زیرمجموعه از طریق سامانه ادغام و تملیک گفت: برای خرید این شرکت‌ها، هم مشتری داخلی و هم خارجی مراجعه و در مرحله اول تقاضای دریافت اطلاعات شده‌ که انتظار می‌رود با توجه به اطلاع‌رسانی قوی و شفاف به بازار، استقبال مناسبی از این مجموعه‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول، معافیت مالیاتی نقل و انتقال سهام وشفافیت در واگذاری سهام و کشف قیمت عرضه را از مهم‌‌ترین مزایای راه‌اندازی این سامانه دانست و تاکید کرد: بعد از تعطیلات و در آغاز سال جدید نیز با مخاطبان سامانه ادغام و تملیک مکاتبه می‌کنیم و این امکان جدید را که مجموعه بازار سرمایه برای آنها فراهم کرده است بار دیگر تشریح خواهیم کرد.

علم الهدی ادامه داد: از طریق راه‌اندازی این سامانه جدید اعلام فروش سهام شرکت از طریق تریبون بورس و فرابورس به اطلاع تمامی فعالان بازار سرمایه و خارج از بازار سرمایه می‌رسد. ضمن اینکه شرکت فروشنده، همزمان می‌تواند آگهی نیز منتشر و اقدام به بازاریابی کند.