۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه/ ارائه فرصت‌های ایران در نمایشگاه کیش با حضور بیش از ۴۵مهمان خارجی

۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 228141
مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه/ ارائه فرصت‌های ایران در نمایشگاه کیش با حضور بیش از ۴۵مهمان خارجی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بر این است که همه اوراق در بازار با نرخی منطقی عرضه شود‌.

اقتصاد آنلاین- هدی بذرافشان؛ شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: از سیاست‌گذاران کلان خواستیم تا خارج از ظرفیت بازار، اوراق وارد نشود.

وی افزود: مدیریت حجم اوراق سیاست اصلی ما در بازار سرمایه است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه ورود اوراق به بازار به کاهش نرخ تامین مالی در کشور کمک می‌کند این موضوع را یکی از پیامدهای مثبت اوراق بدهی در کشور دانست.

وی در ادامه گفت: حجم این اوراق برای سال جاری در قانون بودجه 34هزار میلیارد تومان تعیین شده که 16هزار میلیارد تومان اوراقِ قبل سر رسید خواهد شد.

محمدی همچنین تصریح کرد: این سر رسید کمک خواهد کرد که حجم کلی خیلی افزایش پیدا نکند از این رو 16هزار میلیارد تومان جایگزین می‌شود و بخشی هم اوراق جدید منتشر خواهد شد.

وی در پایان افزود: در نمایشگاه کیش بیش از 45مهمان خارجی حضور دارند که بسیاری از فرصت‌های ایران را به دنیا معرفی خواهد کرد و منطقه آزاد کیش به علت سهل بودن ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی کمک خواهد کرد که این رابطه کاراتر برقرار شود.