۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

نقدینگی به سمت بازار سهام باز می‌گردد/ انتظار برای افزایش سودآوری شرکت‌ها

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 214144
نقدینگی به سمت بازار سهام باز می‌گردد/ انتظار برای افزایش سودآوری شرکت‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی منابع مالی موجود در سیستم بانکی، در صورت وجود فرصت های سرمایه گذاری مطلوب با پیش بینی نرخ بازده بالاتر به سمت بازارهای دیگر از قبیل مسکن و بازار سرمایه و غیره سوق پیدا می کند

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین به اثرات مثبت کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت:  هر فردی برای انجام سرمایه گذاری، حداقل با یک بررسی ساده، در آمدها و هزینه ها را برآورد می کند. به اصطلاح  نرخ سوددهی آن را محاسبه می نماید  و در نهایت سود آن را با بازده بدون ریسک و یا سود بانکی مقایسه می کند.

مدیر عامل کارگزاری باهنر با تاکید بر اینکه کاهش تدریجی نرخ بهره در شرایط کنونی کشور از ضروریات اقتصادی کشورمحسوب می شود، تصریح کرد: هرچه سود بانکی بیشتر باشد طرح‌های کم بازده بیشتری حذف می گردند،  تا جایی که ممکن است طرح‌های بسیار کمی نرخ بازده بالاتر از بهره بانکی داشته باشند در این شرایط اقتصاد فلج می شود.

به باور وی؛  در این شرایط  طرح‌هایی که مشغول فعالیت هستند به دلیل استفاده از بهره‌های بانکی با نرخ سود بالا ورشکست شده و روز به روز اقتصاد با وضعیت بدتری روبرو خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی منابع مالی موجود در سیستم بانکی، در صورت وجود فرصت های سرمایه گذاری مطلوب با پیش بینی نرخ بازده بالاتر به سمت بازارهای دیگر از قبیل مسکن و بازار سرمایه و غیره سوق پیدا می کند، این امر موجب گردش بیشتر پول در شبکه بانکی شده و در نتیجه اقتصاد ملی از رکود خارج می‌گردد.