۰ نفر

فلزی‌ها و معدنی‌ها همچنان لیدر بازار سهام

بورس شاداب شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 213831
بورس شاداب شد

بازار سهام امروز شاهد معاملاتی پرحجم و قابل قبول در اغلب نماد های معاملاتی همزمان با نخستین بارقه های امید برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری از سوی وزیر جدید اقتصاد در دولت بود.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز سه شنبه 31 مرداد ماه 96 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 297 واحدی نمایشگر عدد 82 هزار و 372 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 14 واحدی به عدد 17 هزار و 703 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 96واحدی به عدد 26 هزار و 691 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 11 واحدی، عدد 13 هزار و 410 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 331 واحدی به رقم 90 هزار و 490 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 300 واحد افزایش در حالی عدد 57 هزار و 745 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 148 واحدی به رقم 179 هزار و 391 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 7 واحدی روی رقم 936 واحد ایستاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز بورس تهران با تقویت قابل قبول حجمو ارزش معاملات سهام شاهد گرایش دوباره خریداران سهام اغلب حقوقی بویژه در میان شرکت های بزرگ و حاضر در بازار اول بورس تهران بود.

همزمان در بازار ابزار مشتقه نیز قراردادهای اختیار خرید بر روی سهام شرکت های اغلب صادرات محور زمینه تحرک مدیران سرمایه گذاری شد.

این در حالی بود که در بازار 2 بورس تهران نیز معاملات درون گروهی و کد به کد حقوقی ها با حجم انبوهی ادامه داشت.

با این همه هنوز قیمت سهام در بورس تهران نیاز به تقویت داشته و عمده سهامداران در پرتفوی سرمایه گذاری خود با زیان تجمیعی مواجه هستند.

با تکیه زدن کرباسیان بر صندلی وزارت اقتصاد و افزایش امیدواری ها در بازار سرمایه برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری و برچیدن برخی ناهنجاری ها به نظر می رسد بازار سرمایه از این پس بتواند دورنمای واضح تری از چشم انداز خود را برای استراتژیست های سرمایه گذاری ترسیم کند. هر چند که تا مشخص شدن سیاست های مالی و پولی و میزان شجاعت وزیر اقتصاد در تغییر روند های اجرایی جریان حرکت کلی معاملات سهام با اما و اگر مواجه خواهد بود.