۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین تاکید شد:

لزوم تلاش وزیر اقتصاد برای بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۸
کد خبر: 213672
لزوم تلاش وزیر اقتصاد برای بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است:وزارت اقتصاد باید حداقل با تثبیت سیاست ها ، عمل به تعهدات و قول هایی که داده شده اعتماد سرمایه گذاران را به بازار باز گرداند تا بتوان دوباره شاهد گرایش صاحبان سرمایه به سمت بازار سهام بود.

مدیر عامل سرمایه گذاری ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با اشاره به چالش های پیش روی وزیر اقتصاد در بازار سرمایه گفت: چالش هایی که اکنون به مطالبه عموم مردم تبدیل شده در گام اول موضوع رکود و تورم است. از طرفی دولت باید بتواند سیاست حفظ و کنترل تورم در یک سطح معقول را ادامه بدهد و از سویی دیگر برای خروج از رکود برنامه های جدی در پیش گرفته و آنها را اجرایی کند.

محسن محمدی  با اعتقاد به اینکه این موضوع چالش پیچیده و سختی برای  تئوریسن های اقتصاددانان است ،عنوان کرد: این دو مقوله عبور از یک مسیر  بسیار سخت  و باریک پرچالش است که وزیر اقتصاد باید بتواند با هماهنگی که بین نهادهای  زیر مجموعه خود  بوجود می آورد و با همدلی در هیات دولت از این گذرگاه به خوبی عبور کند .

به گفته وی مهار تورم افسار گسیخته در کنار پایان رکود و کاهش نرخ بیکاری در کشور می تواند از طریق سرمایه گذاری های خارجی به واقعیت تبدیل شود.

محمدی یادآور شد : رسیدن به این هدف از طریق رونق بخشیدن به کسب و کارها و بهبود شاخص ها و از طریق رایزنی بین بخش عمومی و خصوصی محقق خواهد شد. در عین حال نظم بخشی به تعهدات و بدهی های دولت باید مد نظر قرار گرفته و بازار سرمایه با توجه به بی اعتمادی که در آن بوجود آمده دوباره احیا شود.

بطوریکه حداقل با تثبیت سیاست ها ، عمل به تعهدات و قول هایی که داده شده  این اعتماد به بازار باز گردد تا بتوان دوباره شاهد گرایش صاحبان سرمایه به سمت بازار سهام بود.

کاهش نرخ بیکاری و حفظ جایگاه قدرتمند ایران در سطح اقتصاد ملی و بین المللی از دیگر چالش های پیش روی وزیر اقتصاد  بود که این کارشناس بازار سرمایه بر آنها تاکید کرد و گفت:  با کاهش قیمت نفت و تثبیت این نرخ در سطوح فعلی بطور حتم  ایجاد وضعیت مطلوب در اقتصاد کلان برای دولت دشوار خواهد بود . همچنین با توجه به تحریم های  ظالمانه ای که وجود دارد انتظار می رود با نگاه که به مزیت های دورنی اقتصاد و با هماهنگی بین نهادهای مختلف میان دولت و بخش خصوصی بسیاری از این مشکلات برطرف شود .

محمدی با اشاره به لزوم تثبیت قیمت ارز تصریح کرد: در مورد نرخ ارز باید تمهیداتی که اندیشیده شود که فشار تورمی بر معیشت مردم اثر گذاری موثری نداشته و در عین حال صادر کننده ایرانی از بابت تجارت خود با ضرر وزیان مواجه نشود .